"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

May 14, 2013

Hipokrit kah?

Aku kan ade satu perangai where my perangai kat luar adalah totally different dari perangai aku kat rumah. Contoh; kat rumah aku sangat lah pemalas giler, mak aku suruh lipat baju ke masak ke, haram aku nak buat. Tapi kalau kat opis, ko suruhlah aku wat keje ape pon, efficient gler.. Laju je aku buat tanpa sebarang bantahan. Kalau boleh jam2 tu jugak aku buat. Yang paling best kat ofis aku lah wanita melayu terakhir tapi kat rumah gelak macam setan. Mihihi.

Okey, mesti ade yang pelik kenapa perlu nak hipokrit macam tu?. Eh hipokrit eh kalau macam tu. Aku pon tak tahu term yang betul untuk sifat yang sebini rupa. Kalau korang tanye aku pon aku pon tak tahu lah kenapa. Okey, fine, ade satu sebab lah. Nak jage air muka or maybe nak cover sifat buruk diri sendiri. Contohnye, aku tak lah rajin sangat nak kemas rumah bagai tapi kalau aku dapat tahu ada saudara yang nak datang rumah, tak cukup tangan nak kemas rumah. Nape mesti camtu? Sebab kalau diorang tengok rumah sepah tak berkemas, lantai tak bersapu, for sure diorang akan fikir rumah ni ada nak dara tapi pemalas.. Ha.. Sape yang malu? I jugak. I will not let it happen !.. Bahaha..  tak hipokrit ke macam tu ????.. Tak kotttttt..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...