"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Sep 4, 2013

Cerita Raya 2013

Assalammualaikum..

Aku pon tak hingat hari ni dah masuk hari ke berapa raya, dah nak sampai ke penghujung dah kot tapi baru je sampai mood nak updet cerita pasal raya.. Selamat Hari Raya.... eh.. sempat lagi kan.. hihihi.. ni pon dah berape hari kat dalam draft..  susah betul la mood ni nak datang.. ngengade betul lah mood ni.

Tahun ni raya agak kurang meriah sikit lah untuk aku.. tak banyak cerita yang nak dikongsi pon.. mungkin sebab tahun lepas raya agak meriah so tahun ni ramai yang balik raya tahun lepas balik belah satu lagi kot.. mungkin lah.. or mungkin sebab tahun ni kena kerja.. yess.. tu lah sebabnya sebenarnye.. haha.. pasal tu lah aku rasa tahun raya sangatlah tak macam raya.. mana tgaknye.. kena keje kate ko.. orang lain rasa meriah aje raye, aku je memandai kate tahun ni raya tak meriah. dengki lah tu pasal aku kena kerja kan.=.=

Walau pon tak dapat cuti raya tahun ni, sedikit sebanyak aku rasa bersyukur sebab dapat cuti 2 hari sebelum raya. So tak lah aku rasa miserable sangat hidup aku ni. Dapat jugak buat preparation raye bersama2 dengan family.. potong2 bawang, blender2, basuh pinggan mangkuk tu semua dah kerja tetap aku lah tu.. Alhamdulillah.. seronok walaupon guwe capek sekali..

As usual, tak banyak gambar yang aku tangkap sebelum raya. Kau orang tengok aje lah mane ade yang ade eh.














Tapi tahun ni gambar berbaju raya yang agak senonoh sikit memang satu pon tak ade kat tangan aku.. semua gambar tak bertudung maka tak dapat lah nak share betape gojesnye aku dipagi raya.. hewhew.. verangan sangat kan statement! indeed, ramai yang suka dengan baju raya aku tahun. black kaftan ade sulam2 warna gold. induk aton siap cakap kalau dah boring baju tu bagi dia. wow.. cantik sangat ke?.. hehe.. ekceli aku memang happy induk aku mintak baju tu sebab memang aku nak bagi dia sesuatu. yelah kerja dah 3 tahun tapi tak pernah bagi hadiah kat makcik2 aku. diorang dulu ade je bagi barang kat aku. so dengan happynye aku bagi baju kaftan aku tu kat induk. sekarang tinggal mak lang ngan mak ngek je aku tak pernah bagi hadiah.. aku pon tak tau lah nak bagi hadiah apa kat diorang. fenin!

Raya kat ofis.. serius nak gelak. diorang semua dok kate aku cantek lah ape lah.. adoii.. nak gelak sangat.. aku memang suke opismate aku sekarang ni. diorang memang pandai ambik hati. yalah.. memang lah diorang kate aku baju aku cantik lah, aku pon diorang kate cantik tapi tak adalah aku bebetul pikir aku ni cantik. ekceli diorang saje2 manis2 kan mulut. aku orang dah kate cantik layan ajelah.. nak2 pulak aku tonyoh make up sikit.. lawa 20% dari hari biasa.. dah kate raye kan.. satu hari dok menyengeh jelah.. haha.. 

Since raye pertame dan kedua aku kerja, maka di hari raya pertame itu aku terpaksa bertolak ke tempat kerja dari kampong. Nak balik rumah kat Shah Alam dulu memang tak sempatlah.. Dah lah memang tak biasa drive pergi kerja, dari kampung pula tu. Satu pengalaman yang baru untuk aku. Dalam kul 3 macam tu aku bertolak...Nasib baik masa tu all my cousins dah kuar beraya kat Melaka, rumah family bapak diorang. Kalau tak, tak sedih pulak aku tengok diorang babai kat aku nanti.. Mencabar keimanan ku.. sobs.. 

Jangan kata korang, aku sendiri pon macam tak percaye je aku setabah ni... aku pon pelik nape aku tak beria carik kerja baru.. dah tiga tahun kowt.. Tahan eh aku kerja kat hsbc 3 tahun. Apa2 pon, proud to be me=)

Habis kerja aku tak terus balik ke kampung. Aku balik  ke Shah Alam dulu. Maka raya ke dua fully aku kat rumah... Tak larat la nak balik kampong, pastu nak gi kerja balik.. kalau aku buat macam tu memang kerja gila namanya.. macam desperate sangat pulak nak raya.. macam tahun depan tak boleh nak raya pulak kan. Tak apalah aku pon budak kecik lagi. Tahan ajelah. Nasib baiklah tahun ni tak ada sape yang tanye soalan yang bisa buat darah aku mendidih.. Bagus, nampaknya semua dah paham dengan kerja aku.

Raya kedua  aku tak pakai baju kurung, tapi pakai pakai blouse and seluar.. dah name pon raya kan, baju ngan seluar memang biase2 je tapi tudung aku bantai warna pink striking.. haha.. mase pakai tu memang dah niat nak pakai lawa2 sebab nak kena puji.. miahaha.. keji sungguh perangai kan. =P 

Habis kerja, rehat2 dulu kat surau kul 5pagi terus bertolak balik kampong.. ingat kan larat, stop kat RnR seremban dalam kul 6 macam tu bantai tidor dalam kereta.. penat mehhh.. kul 7 baru sambung perjalanan. tu pon terjaga sebab dah terang. yang paling best celik2 mata, elok nampak orang lelaki dok menyembang betul2 depan kete aku.. tak de tempat eh?.. malu i taw!









Thanks for reading =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...