"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

May 26, 2015

Akhirnya.. Dah jumpa jawapan..

Aku kan sekarang tengah berusaha untuk carik kerja baru. Tapi until now belum ada kerja yang melekat.. kadang2 tu rasa stress jugak.. lagi2 bila pikir raya makin dekat.. lagilah rasa tension.. Tahun ni memang confirm lah aku tak raya pasal tahun lepas turn aku dah. Yes.. aku yakin mungkin belum rezeki aku lagi... 

Tapi.. kadang2 aku tertanya2 jugak, kenapa susah sangat nak dapat kerja yang aku nak. Bila tengok orang lain kerja office hour, terdetik jugak rasa cemburu. Why can't I be like them? Keluar rumah pukul 7 pagi, balik sebelum pukul 8 malam? 

Stressnyer bila pikir...!

Masa balik kerja tadi, scroll kat wall FB and I found this...


Seriusly, aku termenung bila baca ni. 
Menusuk ke kalbu.. 

Rasa macam segala persoalan aku akhirnya terjawab.....

Sobs
T_T


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...