"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Aug 23, 2015

He's my friend, Preethi =)



My closest friend at work just got promoted to Assistant Manager last Tuesday. Uwaaa.. sedihnya hati ku.. I just want to cry hard. Bertangki2 dah air mata Kak Pah menitis menangisi........ Ha.. adalah tu yang nak kata iolls sedih sebab jeles member dapat naik pangkat kan.. No.. no.. no.. I'm not that kind of person taw.. Tak baik tau tuduh2 Kak Pah macam tu... Kak Pah dah la memang sodihh ni..

Okay lah.. ni bukan entry dengki mendengki yer.. Ni entry memang betul2 sedih. My friend, Preethi (he's a guy tau walaupun nama dia ala2 Preethi Zintha gitew!) dah nak naik pangkat in 1 month.. Kalau naik pangkat tapi sama team tak apalah jugak.. Ni lain team, lain floor lagi.. paling best time kerja pon totally tukar. Aku masuk pukul 5 petang.. Preet masuk pukul 6 pagi.. Kejammmnya doniaaa... memang tak jumpa langsung lah citer die.... nak tulis ni pon rasa sedih dah ni..T_T

Dia lah orang yang paling aku rapat sekali sekarang ni. Aku rasa beberapa tahun kebelakangan ni, aku paling banyak bercakap dengan dia, more than my family I guess. He's really2 my the BEST bestfriend ever. 

Aku rasa memang bertuah sangat dapat kenal orang sebaik dia. Selalu bersama aku bila susah dan senang (at work lah).. Kalau lah dia melayu dah lama aku ngorat dia. Dah lah muka macam Hrithik Roshan. Haha.. Joking jelah.. But seriously Preet memang handsome ponn.. Kan Preettt..=) At least Preet paling handsome dalam hati Kak Pah.. Haha.. Joking lagi.

Syukur pada Allah sebab temukan aku dengan insan sebaik Preet, walaupun berlainan agama dan bangsa tapi kitorang boleh jadi sahabat sejati. I can proudly say that he's one of my true friend which I can share everything!! Bila aku ingat balik setiap detik kami bersama, tak pernah sekali pon dia sakit kan hati aku.. Kat belakang aku? I won't count that.. I will definitely forgive him if he really did..

Whatever it is, I'm so happy yang dia dah naik pangkat..... even I need to bear that sadness.. the fact that he's gonna leaving the team..





Preetttt,

Me and the team will miss youuuu.. ! Akan rindu your jokes.. your kindness.. I will always do..





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...