"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Oct 2, 2012

Dah dapat kunci

Alhamdulillah.... Setelah beberapa bulan menanti.. Akhirnya aku dah dapat kunci pintu rumah baru aku tu. Yey.. Rasa macam nak melompat je hokey tapi ku tahan je ni jebat. Kang nampak benar Jakunnye kan.. Haha.. Amboi seronok benar gamaknye kan. Gila kau tak seronok dapat pegang kunci rumah sendiri (walaupon bapak ko yang banyak kuar duit untuk beli umah ni kan. Hihi.. Tq abah!)

Lame weyh aku tunggu nak dapat kan umah ni. Siriusly nak beli rumah ni bukan sesuatu yang senang tau. Macam2 drama hokey. Talipon sane talipon sini. Ko ingat senang nak chase orang? Lepas tu kalau kau dah beli rumah tu jangan lah sesekali kau berangan kau boleh dapat rumah tu on time. Lagi2 kalau kau beli rumah yang belum siap. Memang bencintalah nak menunggu kunci. Sedangkan aku yang beli umah yang dah lame siap ni pon makan masa, more or less 6 bulan jugak lah. Ha.. Janji lepas raya tapi nan hado.

Sebenarnye yang penting bila kau beli umah ni kau kena banyak sabar lah. Mungkin dalam kes aku ni aku yang menggelabah sangat nak pindah kan. Hihi..

Oh ye lupe nak citer kat sini. Mase nak amik kunci ari tu kan ade je insiden yang buat aku rase macam nak hantuk kepale kat dinding. Haha.. First aku datang awal sangat (semangat nak dapat kunci khenn), sekali masuk2 cik hafiz (orang hartanah) tengah meeting ngan sape ntah tapi orang2 tu sume pakai uniform.. Menggelabah aku ko. Terus keluar bilik tu. Mcm bodoh je aku rasa mase tu.

Lepas tu mase nak isi borang, sepatutnye aku kene isi ic bapak aku tapi aku pi isi ic aku. Nampak sangat lah aku tak bace betul2 kan.. Malu bile kene tegur. Lagi satu, kes tak bace kes tak bace betul2 la ni. Aku tak beli stamp hasil. Padahal mmg dah tulis pon kat email yang die bagi.. Die punye sound tu boleh tahan gak lah sinisnye. Adoyai... Terpakse lah adik aku pecut kejap kat pejabat pos. Drama betul.

Yang paling lawak sekali en. Hafiz tu memula panggil aku adik tapi padahal sebaye rupenye.. Okey yang tu aku malu.. Hahaha..

Tapi ape pon kunci tu dah selamat pon kat tangan aku. Alhamdulillah.


posted from Bloggeroid

2 comments:

MasturaDin said...

BESNYE...T LEH DTG UMAH BARU..HEHEHE

- AZIE - said...

wah bestnya dh ada umah sendiri, updatela sikit pic rumah baru :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...