"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Sep 24, 2012

Induk aku ade peminat!


Pejam celik pejam celik dah habis cuti hujung minggu aku. Cuti dua hari ni macam tak de makne je kan. Cepat bebeno habehnye. Tak puas nak rehat2 walhal dua hari ni memang dok umah je. Kalau keluar pon dekat2 umah je tak keluar shah alam pon. =.=

Hari ni dah hari isnin. Wa.. Malas nye aku nak kerja weyh.. Dah jelak rasenye buat kerja yang same je hari2. Kerja yang tak masuk dalam jiwa pulak tu. Dahlah tak masuk jiwa kena kerja malam pulak tu.. Ha.. Sudoh... Aku kalau dah merungut pasal kerja sampai besok pon tak habis. Lepas tu menyesal tak sudah sebab tulis cenggitu kat belog.. Nak delete sayang.. Wahaha.. Macam2. =.=`

Okey stop merungut pasal kerja. Kite ubah topik lain ye. Topik yang berkaitan dengan tajuk entri ye anak2. Eh, anak pulak.. Heee..

Sebenarnye malam tadi aku baru je dapat tahu yang induk aku ade peminat. Wahh.. Tak sangke you.. Akhirnye induk aku berjaye menarik perhatian jejake kampong.. Erkk. Jejake lah sangat kann. :-P.. Eh korang tahu ke induk tu ape? Ekceli induk tu bagi orang nogori sombilan macam mak su lah. Adik mak korang yang paling bongsu.

Okey sambung. Tapi yang lawaknye jejake yang syok kat induk aku ni orang kampung kitorang yang selalu tolong kitorang mesin rumput kemas2 kan rumah arwah wan aku bila kitorang tak de and selalu tolong tengok2 kan nenek sedare aku kat kampung. Tapi bukan lah tolong free2 tapi bapak aku bayar lah.. Kitorang panggil die Cinon.

Serius memang tak sangke yang cinon ni boleh pulak tangkap cintan dengan induk aku. Haha. Confirm induk aku cuak nak balik kampung lepas ni. Hahaha. Patutlah rajin je datang tolong2 umah nenek sedare aku. Bapak aku cakap ape. " rajin ade makne rupenye" kah kah kah. Memang agak kelakar disitu tapi kalau aku jadi induk aku agak scary jugak ah. Cinon tu bukannye dude pon. Ade anak bini lagi weyhh. Tak semenggah pulak tu. Kalau ade banglo sebijik ke kereta sebijik ke tak pe lah jugak lol. Lawak..lawak.

Bukanlah maksudnye induk aku tu nak yang kaye2 tapi agak2 lah kan. Kau tu dah lah ade anak bini. Buat kerja kampung je. Mampu ke nak sare dua rumah?. Tengok sekarang isu dodol pon boleh berbangkit haha.. Mase ari raye aritu cinon ade bagi kitorang dodol. Memang mase tu dah ragu2 dah. Orang tua ni bagi dodol ni ikhlas ke nak kene bayar. Haha.

Kitorang dapat tahu pon dari nenek sedare aku tu jugaklah. Harus lah nenek sedare aku tentang!  Sekarang cinon dah mogok tak nak potong rumput kat umah arwah wan aku dah. Haha.. Adoi.. Gelak je bapak aku dengar.

Oh ye. Lupe nak mention, induk aku tu ekceli 'Andalusia'.. So walaupon dah 50 lebih still lawa lagilah. Sebab tulah kot si cinon leh terjatuh hatinya itu. Hihihi..

Ape2 pon aku harap induk aku tabahlah menghadapi cobaan ini. Jangan lepas ni tak nak balik kampung lagi sudohhhh!!

P/s: tak sabar nak balik kampong. Sure jadi topik hangat! XD

posted from Bloggeroid


5 comments:

:: My BeAuTiFuL wOrLd :: said...

cura, i miss u & i love u, hikhik..
ni apesal tetiba luahan perasaan kat sini nih!

kerlas induk ada peminat gteww,hikhik

Cik Puan Izan❤ said...

induk tu apa yeh? nenek ker apa?sorry tak tau

SyuraLatif said...


Cik puan izan : induk tu mak cik yang paling bongsu. Klu kat tempat lain panggil mak su lah. Hehe

SyuraLatif said...

Yna!! At last yna datang gk belog cura.. Hehe.. Tulah.. Bila ckp pasal kerja mesti emo.. Huhu

m said...

itukah induk? mya baru tau ni hee:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...