"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Sep 2, 2012

Penyakit tersedu2

Tahun ni kan aku rasa banyak kali aku terkene penyakit tersedu- sedu ni. Asyik2 hikhok sane hikhok sini. Rimas tau. Kekadang tu sampai boleh sakit dade sebab sedu kuat sangat.

Pernah dengar tak mase kecik2 dulu orang tua2 selalu kate sedu ni sebab nak membesar. Budak2 sekarang ni mungkin tak pernah dengar kot. Tapi zaman kita dulu memang selalu disogok kan dengan citer ni. Mungkin sebab mak bapak kita nak pujuk kita sebab kita masa tu kecik lagi kan ofkos akan merengek bagai, so diaorang rrimas, the cakaplah macam tu. Aku rase lah.. Kite yang masih mentah tak tahu pape ni percaye lah bolat2. redho ajelah bila kena sedu kononnya nak membesar kan.. Keh keh keh.. noob gila.

Oh ye.. Tadi googling 'punca penyakit sedu'. Jumpelah beberapa artikel menarik dari rakan blogger. Siap gambar rajah lagi. Kalau nak tahu boleh googling ye sebab aku malas nak 'kopipes' kat sini.. Kopipes ye.. Heheheee..

Secare saintifiknye, ade antara fakta tentang penyakit sedu ni yang aku rasa kan tepat.. Contohnye aku selalu tersedu bila aku ketawa bagai tahap gila punya, memang confirm aku akan tersedu. Tu yang sampai terkeluar bunyi kuda tercekik tu. Yalah.. Bila kita gelak sampai mulut ternganga tu kan angin banyak masuk. Hehe.. So bila terkene macam tu aku akan sedut nafas dalam2 pastu tahan dan hembus. Elok lah lepas tu. Eh tak adalah terus elok. ulang lah beberape kalisampai sedu tu hilang.

Lagisatu sebab makan gelojoh sangat macam orang tak makan setahun. Ha.. Tu memang padan muka aku lah kan. So solution dia.. Minumlah air banyak2.. Kalau tak sihat jugak ko redha aje lahh.. Biar lah die elok sendiri. Sebab aku sendiri pon bila aku fedup aku buat bodoh aje. Sedar2 dah tak sedu lagi. Hehe

Ok bai!

P/s: esok dah nak keje dah.. Huhuhu..

posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...