"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Sep 9, 2012

Dekorasi Ruang Tamu :: Frame dinding dan Sofa

Hello sume!! Apa khabar??.. Harap2 korang sume sihat2 belake lah ye. :-)

Okey, hari ni aku nak share sedikit pasal dekorasi ruang tamu rumah baru aku tu nanti. Yey!!. Excited! Tak banyak pon.. Tapi cukup lah sekadar untuk aku updet blog aku ni supaya tak berabuk sangat kan bulan ni.. Hehe..

Semalam aku, mak ngan driver kitorang (adik aku lah) gi survey perabot. Kali ni destinasi kitorang adalah Plaza Perabot kat seksyen 7. Sesuai ngan name nye.. Memang kaye ngan perabot tul tempat tu. Hargenye pon ade yang boleh tahan.. Tdak terlalu mahal tapi memang tak murah pon.. Huhu.. Aku sempat survey harga set katil kat situ aku tanye lah kan kat promoter bangla berape harge. Sume harge pakat RM 2000++ and above je. Dengan muke tak bersalah lak tu bangla tu bagitahu aku. Kononnye murah sangat lah tu. Dia tak tahu bajet aku tak sampai seribu pon untuk set bilik tidur. Awat bajet sangat??.. Hello.. Set katil tu tak termasuk tilam tau.. Kalau dah termasuk tilam dah berape kan?? Tilam dah lah mahal. Tak mampu lah mak..

Okey back to topic.. Melalut ke cerita bilik tidur pulakkan.. Kate nak cerita pasal ruang tamu.. Haha.. So semalam selepas masuk beberapa kedai, memang banyak yang cantik2. Kalau diikutkan sume berkenan tapi bila di pikirkan bajet dan saiz rumah terpakse lah pikir banyak hal dulu sebelum beli. *sigh*

Tak banyak kedai pon yang kitorang masuk. Kalau nampak dari luar macam mahal je kan kitorang terus tak masuk. Tak confident kot.. Haha.. Memula dulu memang ade cakap nak beli perabot jati. Tapi korang pepaham ajelah perabot jati kan mahal so dah reject awal2. Hoyeah. Aku pon tak minat jati2 ni.

So jalan punya jalan jumpalah sofa yang mak berkenan. Simple sangat. 2+2 :-). Yang penting moden. Yes. Mak aku siap booking separuh harge lagi. Semangat kan? Yalah kitorang kan nak pindah lambat lagi. So dah tak payah nak pikir pasal sofa dah. :-). Tapi sorrylah.. Xade gambar nak tunjuk kat korang. Lupe pulak nak snap gambar kan.

Selain sofa.. Kitorang jugak terberkenan ngan satu frame dinding. Bukan frame gambar pon tapi deko untuk dindinglah. Aku pon tak tahu lah nak panggil ape. Memang cantik and moden. Yang penting nampak mahal. Sesuailah dengan konsep moden untung ruang tamu rumah baru kitorang nanti. Harga frame ni dalam RM199. Tu pon harge untuk clearance stok. Selalu nye depa jual dalam RM600.



Nilah gambar frame tu. Cantikkan. Aku siap letak watermark lagi. 1st picture aku letak dalam belog aku ni.. Hihi..

Ok. Bai!

posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...