"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Oct 21, 2013

Syukur

Aku kan paling tak boleh nak dengar kisah orang susah
Susah yang macam tak cukup duit nak sara hidup gitu
Nak bayar sewa rumah nak makan nak bayar yuran sekolah anak pon kena berhutang bagai
Macam screen shot berita yg aku baca kat fb adik sepupu aku tadi
Nak bagi duit belanje kat anak pon tak mampu
Sampai budak tu terpakse cari cicak sebab lapar coz tak dibekalkan duit belanje
Gila bapak susah tahap ape kan???
Kalau duduk kampung tu okey lagi lah
Mungkin ramai lah yang senasib
Ni yang duduk kat shah alam pulak tu
Berapa kerat je orang susah yang sampai tahap macam tu kat shah alam ni
Mesti budak tu tekanan perasaan kan
Yelah.. nak makan cicak tu mestilah kene sorok2
Takkan nak makan kat kantin pulak
Malu la kalau kawan or cikgu nampak
Budak kecik pun ade perasaan juge.. bukan orang tua je
Heh.. kesiannye.. aku pulak yang tertekan dibuatnye
Nak tulis ni pun tangan rasa mengigil
Hamagadd.. over sangat perasaan ni..

Mase ni baru la datang rasa bersyukur aku tak adalah susah macam tu sekali
Even aku tak adalah kaye pon
Dok pon umah pon flat je
Mase dok berek polis dulu lagilah
Ade 2 bilik je kot
Berkongsilah tiga beradik
Aku tidur atas katil adik2 aku tidur bawah je
Tapi tak adalah sampai tahap orang susah kan

Aku doa2 family budak tu dapat lah bantuan
Kesian lah..


posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...