"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Oct 9, 2010

Sayu di hati..

baru je habis tgk drama melayu tv2, Berikan Aku Kasih..

ending of the story ade babak roh seorang budak kecik bernama hakim yg telah meninggal kerana lemas n kematiannya xdapat diterima oleh ibunya..(lakonan maimon talib). dalam babak tu, budak kecik tersebut menghulurkan tangannya kearah ibunya dengan wajah yg amat sedih.. si ibu menangis kesedihan walaupun sudah lama die dapat menerima hakikat akan pemergian anak kandungnya itu namun si ibu ttp tetap tidak dapat mengawal perasaan apabila ternampak roh anaknya tu.. apabila roh itu berlalu pergi.. tibe2 aku menonton terasa sebak.. terus teringat arwah adikku syafiq yg juga sudah pergi.. rindu datang kembali.. hati ku sedih teringat kata2 arwah yg ingin memulakan hidup baru n berjaya dalam pelajaran..

ya Allah.. kau tempat kan lah adikku di tempat hamba2 Mu yg soleh..

ya Allah.. kau tabahkan la hati ibuku supaya die sentiasa redha dgn ketentuanmu.. aku tau die sentiasa bersedih..

namun begitu Ya Allah, kami redha dengan qada' dan qadar

ya Allah, kau panjang kan lah usia ku dan ibu bapa aku, agar aku berkesempatan utk berjasa kepada mereka..

amin..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...