"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Nov 5, 2012

Cerita Renovation

Rasanye aku ade mention kan kat entry lepas yang pasal renovation rumah aku tu kan. Ekceli bapak aku upah Pak Ali untuk renovate rumah kitorang tu. Pak Ali tu ekceli bau2 bacang ngan kitorang jugak lah. Orang kampung aku kat Rembau nun.

Masuk minggu ni dah 2 minggu kot runah kitorang tu renovate.. Huhu lame gak lah. Sebab janju khamis lepas siap. Bapak aku suruh letak poster siling, letak tile kat ruang dobi, tukar tiles kat kitchen cabinet, pasang lampu kat beranda, kipas kat setiap bilik and accesories kat bilik air. Eh banyak jugak rupenye.. Patut lah lame.. Hihi..

So petang tadi gi jenguk jap progress rumah tu. Ade harapan tak siap minggu ni. Huhu.. Tapi.. Macam xde harapan je.. Haha. Tak apelah.. Aku pasrah..

Nak share sikit gambar yang sempat aku ambik tadi.


Ni kat ruang tamu. Simple je tapi bagi aku nice lah. Sebab rumah aku tu pon rumah apartment je kan. Crowded sangat pon tak xcantik.


Kipas yang sudah disiap pasang. Nape pasang kipas bukan aircond? Pasal bil letrik den yang kono bayar jadi ea den tak nak bayar bil mahal2.. Haha..


Tapi kipas pon pakai remote cam aircond gak. Okey lah tu kan. Hihi.


Ni pulak poster siling kat jalan nak masuk toilet ngan bilik


Yang pulak kat jalan nak masuk dapur.


Ha.. Yang ni pulak kat bilik punye. Semua simple mimple je. Yalah... Nak lagi cantik pon boleh sebenarnye tapi fulus pon kena cantik gak lah. Rumah kitorang ni semua edisi bajet je.. Hohoho..

Apa2 pon memang agak puas hati jugaklah dengan hasil kerja Pak Ali. Memang kemas. Sebab tu lame kot. And dia buat kerja pon sorang2 je.

P/S : can't wait!!

posted from Bloggeroid

1 comment:

:: My BeAuTiFuL wOrLd :: said...

hi cura :D

takpe apartment janji rumah sendiri :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...