"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Dec 22, 2013

nasib baik takde pape

Semalam kan ade citer serius cam lawak
lawak lah kalau bukan kau yang kena kan
tapi kalau kau yang kena confirm rasa nak mencarut kay
Kalau lah kejadian ni kene kat aku tak tahu lah
Mau trauma 10 hari 10 malam
Tak mahuuu.... mintak simpang la Ya Allah

Cousins aku, mak dia n anak buah dia lagi datang kat rumah aku
Sebabnye weolls nak gerak saing pergi kenduri kahwin kawan parents kitorang
Diorang ni memang sedare rapat pon
Memang dah biase lah datang lepak kat rumah aku ni
So semalam diorang datang pakai baju biase dulu
Siap2 bawak baju kurung dari rumah nak salin tengah hari nanti katenye

Sampai mase dalam kul 11 pagi gitu kitorang pon bersiap lah
Adik sepupu aku ni pi lah masuk toilet nak cuci muka
tiba2 aku dengar macam bunyi kaca pecah
tapi tak adalah kuat sangat pon
even anak buah dia yang baby tu pon rilex je tak nangis
taapi bunyik pecah memang agak scary mary gak kah seingat aku
bunyi apakah itu?.. jeng jeng jeng

adik sepupu aku ni bukak pintu dengan muka dah separuh pucat
mau tak pucat uolls
sinki toilet aku jatuh and pecah!!!
dengan air memancut2nya..
aku pon tutup lah main paip, mak aku tengah mandi kat bilik air dia menjerit air takde
haha.. part tu lawak..

jangan kate adik sepupu aku
aku pon pucat weyh..
bukan sebab sayangkan sinki aku pecah ke hape
lantak lah sinki tu nak jadi ape
aku pucat sebab takut sinki tu hempap kaki adik sepupu aku tu je
datang dekat.. nasib baik takkkk
pheww.. lega

hello.. kalau terhempap tadi sure lain citernye
tak sanggup nak bayang..
confirm tak jadi pergi kenduri kawin, kehospital lah gamaknye
tu pon ade lah darah sikit kat jari kelingking kaki sikit
nasib baik tak sakit sangat kate nye

kalau lah kejadian ni terjadi kat aku
nak2 pulak dah tertulis nak kena kat rumah2 sedare mare kau yang kaye2 sikit
(walaupun macam tak de pon sedare yang kaye.. hehe)
sinki dia tak adalah macam sinki murah macam rumah aku ni ha...
so tak heran lah
sinki dia mesti hat yang kace2 tu
eh.. tak semestinya sinki, vase ka, cawan ka, pinggan pon boleh jadi gak
Omigod!!.. sumpah seram
tak tahu lah nak nak kate ape..
nak ganti tu satu hal.. malu tu yang tak tahan tu
Ya Allah.. jauhh kan lah...

teeringat pulak adik sepupu aku cakap
"why meee???"
haha.. kelakar!




posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...