"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Dec 27, 2014

Tak ada air Vs Banjir #banjir2014

Assalammualaikum

Bangun tidur pagi tadi, macam biasa tempat pertama yang aku akan tuju adalah toilet. So aku pon masuk lah dalam toilet and buat apa yang patut. Settle, aku buka lah paip kan... eh.. tak keluar air? eh? okey.. rilex2 sister, sister rilex (nyanyi maca,lagu imuda tu.. eheh).. may be main paip da tutup kot... Ahah nasib baik ahkak bijak..  And nasib baik jugaklah main paip dalam rumah tu kat bilik air aku.. so laju2 lah aku pi pulas.. eh? tak ada jugak? Aku try bukak shower and segala paip yang adalah, still tak keluar air.. sah.. memang confirm tak ada air lah nihh.. urut dada pelan2.. pergi bilik, amik air minum aku dalam botol and bersih kan lah apa yang patut..

the moment bila aku sedar yang rumah aku tak ada, first thing yang come across dalam otak aku ketika itu.. aku teringat kan tragedi banjir yang sekarang tengah kecoh satu Malaysia. Especially kat Kelantan. Terus aku tak jadi nak marah.. SubhanaAllah.. macam tak percaya jer aku tak marahh.. mihmihi.. giler nak marah? Tak ada air apalah sangat nak dibandingkan dengan nasib yang melanda saudara mara kita yang terpaksa berpanas, berhimpit, kelaparan dekat pantai timur tu.. Ya Allah.. tak berani aku nak marah wehhh...

Aku rasa ni dugaan kot untuk aku untuk belajar erti bersyukur.. nak suruh aku rajin2 kanlah diri tu bersolat.. huhuhu.. Doakan banjir ni cepat2 lah surut.. Ya Allah.. dah tak sanggup rasanya nak mengadap berita kat tv.. kat facebook especially.. dengan issue2 politik and fitnah yang tak berkesudahan.. Ya Allah.. pelihara lah kami.. Ya Allah..





 






Ya Allah.. pelihara lah harta benda yang kami perolehi dengan titik peluh kami...









Ya Allah.. permudah kan lah urusan mereka Y Allah...



Ya Allah.. kau permudah kan lah urusan penyelamat2 yang berkerja keras menyelamat kan hamba2 Mu.. 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...