"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Jun 9, 2015

Nape ye malas solat?

Aku bukan nak cakap pasal orang lain pun..
Tentang diri sendiri jugak..
Nape yer aku ni kadang2 malas betul rasanye nak solat..
Malas tahap tengah2 solat tu pon aku boleh berhenti sebab nak muhasabah diri.. Haha.
Bila dah malas tu rasa solat tu macam lepas batuk di tangga jer
Asalkan nama nya solat..
Nauzubillah..

Kenapa ya macam tu?
Sedih lahhhh

Kadang2 aku cukup hormat pada orang yang rajin solat
Especially for those yang tak menutup aurat dengan sempurna (free hair)
Aku yang bertudung litup ni pon tak mampu nak tahan godaan syaitan untuk bermalasan
And diorang tu rajin pulak bersolat..

I have a friend tau.. dia ni dah berumur sikit and actually dia minum arak
Depan mata aku a few times
But the thing is... dia solat.. Kalau tak solat tu yang aku tak pelik
A day before dia sembahyang.. weekend minum arak and next Monday I saw her solat again
I was like.. confuse tau.. 
Tapi minum arak tu tetap dosalah..
Setahu aku kalau kita minum arak, amalan kita tidak diterima Allah selama 44 hari
Betul kan?
Kadang2 tu aku rasa macam what's the point kau bersolat tapi minum arak?
I can't brain seriusly.

Tapi itu semua antara dia dan Allah.. 
Apa2 pun aku respect dia bab solat tak tinggal..

Anyway.. sebenarnya nak tanya ada tips untuk rajin solat tak? =)


Alangkah indahnya kalau rajin solat..

2 comments:

Mrs Yatie said...

honestly. kita sama. ;(

Fendi Rocka said...

aku pun keliru sebnarnya, orang kata sebaik-baik solat adalah solat yg menghindar kita buat kemungkaran, jadi sama2 lah kita cuba buat apa yg terbaik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...