"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Sep 9, 2015

#Throwback : Kenangan mengusik jiwa ke Farm Best untuk buat assignment (2009)

Tetiba rasa macam gila pulak buat entry pasal buat assignment lebih 7 tahun lepas (OMG.. dah 7 tahun rupa2nya korang!). Dah tak ada cerita sangat gamak nyer nih sampai kena korek gambar zaman muda mudi dulu.. Hahaha..

Sebenarnye bukan lah begitu uolls. Sajer jerrr.. tetiba macam ghinduuuu sangat zaman masa studi dulu especially masa belajar kat UiTM KBM. Antara moments terindah dalam hidup. Belek2 lah gambar dekat komputer ni buat pelepas rindu. Lepas tu tiba2 terpikir.. why not aku buat satu segmen dalam belog aku ni yang dinamakan #throwback. And then buat entry ringkas berkisarkan zaman2 ketika masih menuntut di UiTM dulu kan. Yalah.. kalau kau nak nak 'throwback' diri kau betul2 ke zaman tu memang tak dapek lah kan. Gilo ko apo! Lagi pun sanggup pulak aku nak belajar balik, buat assignment.. ohh.. tidak sama sekali. Makanya kita throwback kat sini aje lah yer.

Okey.. firstly aku merupakan bekas pelajar Degree in Accountancy di UiTM Kampus Bandaraya Melaka. Bermula pada tahun July 2008 and tamat belajar pada November 2010. To be honest aku pon tak ingat exactly semester bila aku pergi ke Farm Best ni. Tapi berdasarkan tarikh kitorang amik gambar ni adalah 10/01/2009. Bermakna masa ni aku Part 2 degree lah.. Subject apa pon aku tak ingat. Awal2 tahun dah kene pergi company untuk buat assignment. Gigih sangat kitorang belajar waktu tu. +_+

Bila aku fikir2kan balik.. betapa bertuahnya aku dapat group assignment dengan orang2 yang betul2 boleh diharap untuk buat kerja. Selain Mas ngan Sepet, kitorang selalu satu group dengan Ika Yusof and Azren. Diorang ni memang superb. Memang semua kerja jalan dengan jayanya bila kami berganding bahu buat assignment.

Kitorang pergi pada hari yang semua orang tak ada kelas petang. Kitorang pergi rumah Ika dulu and makan tengah hari kat sana. Aku ingat mak dia masak lauk tom yam sedap. Rumah Ika besar tapi kat Masjid tanah lah uolls. Aku rasa malam2 macam scary sikit.


Dari kiri Mas, Nora Danish and Sepet. Yang kecik ni adik Ika yang bongsu. Korang nak tau nama budak kecit ni saper? Maher Zain okey. Masa Maher Zain baru nak naik tu kitorang terus teringat adik Ika ni. Haha. 


Yang kat tengah tu adalah Azren. Dia ni kawan aku dari sekolah rendah. Boleh dikatakan BFF jugak lah. Sekarang dah kawen anak sorang. Yang budak perempuan tu adik Ika yang 2nd last. Masa ni dia peminat tegar Stacy okey. 


Yang duduk tu mak Ika. 
Ehem.. ayu sangat kan perempuan bertudung putih yang pangku Maher tu. =P


Dah tiba di Farm Best. Ha.. yang baju belang2 tu lah Ika.. Sekarang dia adalah lecturer dekat UiTM Lendu. Pet, tak payah nak serius sangat lah... =P Masa ni rasanya tengah tunggu kebenaran untuk masuk.


Tak tahu lah pulak aku Sepet ni sesepet ini. Hahaha.. Larik!!


Nora Danish yang sentiasa jelita.


Safety Board


Duduk berderet macam ni dah macam pasukan debat sekolah rendah pulak.


Encik ni yang assist kitorang kat sepanjang kitorang melawat Farm Best. . Sumpah aku lupa nama. Tapi aku boleh cakap layanan yang kitorang sepanjang kat sane memang terbaik. Nora bagi 7 bintang setengah.


Pendebat kedua kite dah mula bertanya soalan. Aku dok paling hujung sebab nak elak dari kena tanya soalan. Haha.


Bukan senang nak tengok Sepet serius. Hihi.
Sebenarnye aku musykil macam mana ko amik gambar ni Mas..? haha. Takkan lah time encik tu tengah bagi penerangan ko boleh ke depan amik. Boleh tak ko bagi penerangan di ruang komen? Tolong ye.


Erkk... Siap terlentok aku di situ apahal. Somehing wrong sangat gambar nih.


Azren, ko dah kenapa? Semangat bebeno!.. Sikit lagi bijik mata ko nak terkeluar.


Farm Best halal okey. Jangan nak mandai2 kata tak halal. Kita debik sekali baru tahu. Kite tahu lah kite dah pernah pergi sini... Mihmih.


Antara produk keluaran Farm Best sekitar tahun 2009. Nasib baik 2009 kan, bukan 1999. Lap peluh.. haha.


Not very sure board warna warni pasal apa.


Mas.... hurmmm..  macam biasalah dia.. selfie diam2. Mana pernah nak ajak orang =P 


Settle sesi penerangan, kitorang amik gambar dengan encik yang aku tak ingat nama tu.


Cun. Ye. Aku tengah cakap pasal diri sendiri. Uhuk.


Lepas tu kitorang berpeluang untuk melawat kilang pemprosesan ayam dijalankan. Nak masuk tu kena pakai kot, but and topeng mulut. Motif sebab kebersihan katanya. Nak pakai kot pon excited aku nih. LOL.



Dah macam ahli saintis kitorang kan. Padahal nak tengok ayam jer. Hehe.


Bestnyer tengok gambar nih.. ghinduuu..


Lawaknyer gambar nihhh.. Amik gambar ni sebab nak buat contoh pemakaian yang sesuai untuk melawat kilang pemprosessan ayam.


Okey, moh la kita tengok kilang.
















Haha.. gigih tak aku letak semua gambar.. Penat tau Mas amik semua gambar ni walaupon gegar.. Tu tandanye aku menghargai hasil usaha ko Mas =P

Memang enjoy sangat sepanjang lawatan ni. Time ni terus rasa Farm Best lah produk paling best dalam dunia. Produk lain semua tak bagus. Haha. Lepas tu pergi shopping barang dapur pon senyum2 bila nampak jenama Farm Best, teringat kenangan lalu tapi tangan laju2 amik jenama Ramly. Hahahahah.



Amik gambar dengan Pak Guard pulak.



Posing favorite bila buat lawatan.. Haha


Aku rasa ni jelah satu gambar yang aku amik kan sepanjang kat sana. Terukkan Nora? Tau nak masuk dalam gambar jer.. 


Balik ke kampus.

Only Allah knows how I miss this moments
=')


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...