"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Jan 20, 2016

Diet yang yok

Selalu orang cakap puasa yang yok kan. Eh.. betul ke orang panggil yang yok eh?? Bila dibaca/ditulis macam awkward pulak perkataan yang yok tu. Hehe.. Yang yok tu maksudnya macam tipu2 waktu puasa lah. Faham kan?

Bukan puasa saje tau boleh yang yok, diet pon ada diet yang yok okay. Hahaha..

Adalah sebulan lebih gitu aku berdiet ala yang yok nih. Kalau ikutkan malas nak berdiet walaupon yang yok ye pon, tapi bila tahap tali bra pon dah tak boleh kancing... Kalau boleh kancing pon, ketat nak mati, sampai tak bernapas n*n*n aku. Sengsara tahu? Tu belum lagi kat area tali bra tu berbirat.. Pfftt.

Aku punya diet ni, dalam seminggu 4 hari jer diet, hari lain melantak sampai santak perut. Suka2 hati je kan buat peraturan sendiri. Tu yang sebulan diet sekilo pon payah nak turun. *nangis*.

Aku perasan, aku ni kalau sehari aku fully amik clean food, esoknya mesti aku mengigil carik makanan yang sedap. Hoih. Tak boleh harap betul. Ingat tabah sangat ke aku ni, takdenye.. Cuit jugak lauk yg mak aku masak tu ngan nasik sikit. Tapi memang sikitlah aku makan. Sekadar nak melepaskan geram. Sebab tu aku panggil diet yang yok. Kui kui.

Tapi okay la, diet2 yang yok pon, turun jugaklah 3 kilo. Sebulan setengah jugak lah amik masa. Kalau ikutkan slow la. Dulu masa aku amik herbalife, dua bulan je turun 10 kilo. Tapi nak buat macam mana. Nafsu makan membuak2 jer.

Menu diet aku sama je every day. Nasib baik aku ni boleh jer telan brokoli hari2, so makan brokoli je lah. Google pon memang kate brokoli antara sayur yang bagus untuk diet. Sayur lain xleh masuk sangat especially sayur hijau macam sawi, fatt choy suma tu. Tgk jenis masakan lah. Kalau masak sedap2 tu okaylah, tapi tak diet pulak namanya.

Nak share sikit menu diet aku yang 4 hari tu.. =P


Ni normally ni menu untuk lunch or dinner





Yang ni pulak untuk breakfast. Setakat ni tak pernah boring lagi. Nasib baik. Hehe.

Doakanlah aku supaya cepat kurus. Letih hoih gemuk ni. Huhu.
posted from Bloggeroid

1 comment:

kisah earty said...

chayok chayok.. if dulu boleh sekarang pasti lagi boleh.. hehehe

p/s : nway aku tagged ko dekat sini..:-
http://www.masturadin.com/2016/01/pencarian-mega-bloglist-aisyhah-nyais.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...