"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Jan 22, 2016

Novel Diorama Eksisten


Aku tak sure lah nak kata ini novel indie ke ape sebab aku pon bukanlah tau sangat, tapi yang pasti novel ni memang merupakan sejenis novel yang santai. Rasanya macam first time lah aku baca novel dengan gaya bahasa yang sangat sempoi macam ni. Walaupon tak mematuhi tatabahasa melayu yang betul, tapi lantak kan lah. Janji baca tak sakit kepala.

Kalau korang baca belog Aisa Linglung dulu, gaya bahasa tu lebih kurang macam tu lah. So aku memang suka nak baca. Tak rasa berat otak nak habiskan satu novel. Ececece.. Padahal novel ni memang nipis pon. Sekali hadap dah tamat. Rasanya memang publisher milik Aisa Linglung pon yang publishkan buku ni. I Am Lejen tak silap nama publisher tu.

Penulis novel ni adalah Nami Cob Nobbler. Nama pon dah rare kan? Nak sebut pon tak reti uolls. Jalan cerita novel ni lagilah rare. Ada a fews perkataan baru yang aku baru tau. Contohnya "aerola".. Hahaha.. gatal.


Ekceli novel ni aku pinjam dari Shaqira(opismate). Dah lah novel ni ada unsur 18sx. Dah tak suci dah aku baca novel2 macam ni. Haha. Ni semua salah Shaqira kalau tetiba aku jadi gatal. =P


First page page pon dah buat aku rasa nak baca seterusnya. Memang layan.

Kalau korang rasa dah bosan nak baca novel jiwang2 dari Alaf 21 tu, boleh la try novel2 begini especially dari I Am Lejen. Sekarang pon aku tengah layan Sperma Cinta 2.0. Yang ni memang Aisa Linglung yang tulis sendiri. Ekceli aku memang peminat Aisa Linglung sejak dari  zaman Uitm lagi. Jangan tak percaya, Aisa Linglung pernah komen blog ni dulu. Excited gila aku time tu. Serius. Siap reply i u i u lagi. Padahal macamlah Linglung nak datang balik baca kau punya reply. Time tu je lahh. Sekarang ni tak heran dah lah. =D

posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...