"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Dec 2, 2010

bertudung vs xbertudung.. sape di pihak yg benar?

wah kontroversi betul title entry i ari ni.. takutnye.. hehe

sbb hari ni i nk buat entry panas..

panas sgt ke? i pon xtau la panas ke x bg uolls tp bg i mmg panas la.. so klu ade sape yg xpuas ati tu nasib korang la.. i cume nk luahkan pendapat i je.. ade faham? *sejak bile aku da pandai jd kerek ni haish

last monday i jalan2 kt blog sorg gadis ni.. agak emo jgk la i bace entry die.. siyesly i xsuke pendapat die!.. blog siape?.. okey.. blog.. sori.. i'm not telling okey =P xpasal2 i kene nnt!.. *tau takut lol

uolls pnh dgr x org buat statement mcm ni

" aku xready lg la nk pki tudung.. ala... pakai tudung pon xsemestinya baik.. korang igt pompuan2 yg pki tudung tu sume baik sgt ke?.. ntah2 lg jahat dr aku yg xpki tudung ni "


i confirm mesti uolls pnh dgr kan org ckp mcm ni especially girls yg free hair kat luar tu.. klu ckp tu xnk pulak dgn penuh bersemangat kn... yela harus la kan utk mempertahankankan prinsip diorang yg superb betul tu dan kononnya selari dgn agama! lg2 klu yg ade blog tu, bile ade je entri mcm ni, rmi la yg mengomen, siap bersetuju 100% tu.. haish.. rosak betul. ni klu entri aku ni mst diorag condem hbs. ckp cara penyampaian salah lah.. hai.. da tau dah.. cara diorg je la yg betol kan.

tp sebelum tu, aku nk tegas kan diorang atau korang yg aku maksudkan tu adalah sesape yg penah buat statement kat atas ni. klu xpenah alhamdulillah..

okey la.. fine la klu xnk sgt pki tudung tu.. bende yg haram tu mmg seronok nk buat kan.. lantak korang la.. mak ayah korang da nasihat.. korang je degil.. kubur masing2 kan.. itu korang jgk yg slalu ckp kan.. tp boleh x nk bercakap tu jgn nk kaitkan pompuan yg bertudung boleh x?.. ape salahnye klu korang nk jgk, cube ckp " aku bukan xnk pki cume aku xready lg.. insyaallah, bile da smpi seru aku pki " ok da stop. kan sedap didengar tu.. xmelukakan hati sape2. xperlu la nk tmbah psl baik ape bagai tu. xperlu ok!

klu yg bercakap budak sekolah xpe la jgk.. boleh la nk dimaafkan lg.. ni da besar panjang kot.. klu kawin tu da boleh dpt anak 3 org dah.. da kerje pon.. pegi kerja pandai plk pki tudung.. tu bermakna korang tau jgk hukum.. xfhm kan? tudung tu uniform pegi kerje ke?

lepas tu penah x dgr org buat statement mcm ni pulak

" klu pki tudung pon tp ketat, singkat pon buat ape jgk.. baik xpyh pki tudung lgsg kan"

ni lg satu haprak. bg aku hanya org yg jahil je ckp mcm tu. sirius jahil gile. lg jahil dr pmpn yg pki tudung ngn baju ketat tu. ye.. ape yg korg ckp tu mmg betul tp.. tp ya allah xperlu la nk ckp xpyh pki tudung lgsg semata2 nk tegak kan prinsip korang xnk bertudung tu.. pki tudung tu kan perintah Allah. so jgn la nk buat statement sesuka hati. klu korg rase care diorg tu xbetul korang tegur la walaupun korg free hair sekalipun.. ape salahnye.. da mmg pki tudung baju ketat tu salah. asalkan korang tegur dgn care yg betul.

honestly, pada pendapat aku, bertudung ke, xbertudung ke.. sume same je.. xde kene mengene dengan korang tu baik ke jahat ke... itu bergantung pd hati.. aku rs xde sape pon ckp girls yg xpki tudung tu jahat. ade ke korang dgr?.. melainkan korg msk disco ke.. bunuh org ke.. rmps laki org ke.. baru lah jahat namenye tu.. bukan sbb pki tudung ke xpki tudung. ye.. aku tau mst ade jgk yg ckp klu da pki tudung tu kene la jage perangai baik2.. mmg betol la! aku pon setuju jgk 100%.. mmg la kite kene jage perangai kite sbg org islam.. yg xpki tudung pon kene jgk jage perangai.. yg pki tudung lebih la lg kan..

korang xpki tudung xpe.. itu hak korang. korang la tanggung azab die..kan? korang pki tudung tp pki baju ketat pon same, jgn igt korang leh terlepas..hehe tp jgn la disbb kan pki baju ketat korang nk tanggal tudung plk.. kan dah salah tu.. klu korang tau korang pki baju ketat cube ubah.. pki baju longgar plk.. sbb sia2 je pki tudung tp baju ketat.. pahala kurang.

so.. tu aje.. ni ape yg aku rase.. so klu ade salah dan silap tu.. maafkan okey.. luv uolls babai.=)



emo gile i kan?..
T__T













No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...