"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Apr 19, 2015

Help!


Ni lah benda yang paling malas sekali aku nak hadapi bila melibatkan kerja malam ni...
huhuhu.. tensionnye

Tadi my cousin Along Jaja ajak lepak makan kat mamak
Aku okey jerlah walaupon dalam dompet ada RM 10 jer pon.. mihmih

So aku geraklah dengan adik bujang aku sorang tu
Dalam kereta, tetiba adik aku ni pergi bukak cerita hantu dekat tasik betul2 tepi rumah aku ni
Mungkin orang yang duduk kat U11 Bukit Bandaraya Shah Alam ni tahu lah kot mana tasik tu
Dekat dengan Bukit Cerakah

Adik aku tu baru bagi bunga2 jer sebab takut aku takut pulak nanti nak balik kerja
Ewah.. kau dah bukak cerita tetiba tak nak cerita pulak kan
Yang aku ni pulak, dalam2 takut tu gatal jugak nak tahu
Adoi lahh.. carik nahas betul

Rupa2nya da banyak orang yang kena kacau kat area tasik tu rupanya
Especially yang lalu kat situ malam2
Seriously? Aku hari2 lalu situ kot, pukul 3 pagi lagi ko
Memang kawasan tu seram sikit sebab gelap
Masa mula2 aku drive sorang2 kat situ macam nak terkincit jugak kadang2 tu
Takut gila.. Pasang radio kuat2 kasi hilang takut tu

Tapi tu dua tahun lepas punya cerita la
Now aku dah tak takut dahh
Rilex jer lalu situ tadek rasa pape dah

Ni cerita baru jadik minggu lepas
Ada teksi ni hantar orang kat are rumah aku ni
So lepas dah hantar tu, tiba2 ada perempuan tahan teksi dia betul2 tepi tasik tu
Tapi teksi tu tak berhentilah sebab dia memang dah was2 dah ni mesti bukan orang nih
Yalah.. kalau ikot lojik perempuan mana pulak la malam2 buta  nak tahan teksi kat situ kan
Lepas tu bila dia tengok side mirror balik perempuan tu hilang
Adoi.. aku dengar dah kecut2 perut dah ni..

Khamis lepas pulak ada accident pulak kat situ tapi waktu pagi time orang nak gi kerja
Aku tanya mati ke?
Adik aku cakap tak tahu tapi terbaring lah..
Haih.. bertambah seram aku dibuatnya...

To be honest aku ni memang lah penakut sikit eh bukan sikit.. banyak sebenarnya
Kadang2 tidur pon tak tutup lampu sebab takut.. miahaha
Ni aku dah boleh bayang dah balik kerja senin nanti confirm aku bawak kereta macam perempuan gila
Silap haribulan masuk F1 pon boleh menang kot.. #hover
Jangan lah jadik pape... huhu

Tetiba teringat pulak jiran aku yang satu tempat kerja ngan aku dulu
Kan aku pernah cerita yang dia pernah jalan kaki dari seksyen 9 sampai rumah kitorang pukul 3 pagi sebab bini dia tak bangun nak amik dia
Lagi gamble.. tak kena kacau pon.. Aku rasa lah tak kena kacau..
Pernah cerita pasal dia kat entry ni
Ke kena kacau sebab tu kot dia pindah.. ?
OMG.. confirm isnin ni aku kena tanya dia..
Tapi kalau tanya dia pon bukan dapat apa..
Kalau betul dia kena kacau pon lagi jahanam adalah.. hahaha

Tapi.. camna aku nak balik kerja Senin ni?
Aku tau, mana boleh takut makhluk selain dari Dia..
Tapi... hurmm.. tapi...

Uwaaa.. help!



6 comments:

~aSHa~ said...

kalo gitu kena balik selasa la..ihihihi

dah dik jgn fikir2 tanya2 org dah..lagi jadi takut nanti...

nanti akk masukkan list syura dlm bloglist akk..

mish syura said...

Tu lah kak.. mcm nak berperang rasenye ni.. hehe

Thanks. Sy pn da add akak kt bloglist sy tepi tu =)

Nurul Shahira said...

Yang baca ni pun dah rasa seram!

kisah_hearty said...

Ati ati syu..ade yang memerati..hihi

mish syura said...

dah 3 hari lalu tepi tasik tak pandang cermin,, hehe

mish syura said...

takuttt... memerati xpe lagi.. mintak tumpang yg takuit tu.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...