"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Apr 1, 2015

Kenduri kahwin sepupu

Ni cerita weekend yang lepas. Hari Sabtu (28/03/2015), aku ada attend kenduri kahwin my cousin dekat Ipoh. Ni cousin dekat ye.. bukan dua tiga pupu tu. Bapak die adalah adik bapak aku tapi walaupon begitu kitorang memang langsung tak rapat. Aku rasa sebab jarang jumpa dari kecik lagi. Ni datang kenduri pon tak ada tolong apa2 pon. Datang macam tetamu. =.= Selambe jer. Haha

Tapi aku rilex jer lah. Nak kata apa kalau memang betul pon tak rapat. Tapi dalam hati nebes jugak takut my uncle tak layan bila aku nak salam. Hahaha.. tahu pon takut. Tapi nasib baik lah masa salam tu dia okay jer.. siap buat muka excited lagi.. phew.. lega hakak ko ni. Boleh lah bertenang2 makan jap lagi. Kalau confirm tak selera makan aku nanti.


Haha.. tengok gambar ni baru lah teringat. Cousin aku tu reception diorang buat dekat Townhall Ipoh. Orang Ipoh tahu lah kot. Bangunan dia warna putih dekat dengan stesen keratapi and mahkamah. Lupa pulak nak ambik gambar. Nampak macam bangunan bersejarah gitew.

Okey sambung, sebelum pergi Townhall tu, kitorang singgah rumah pak cik aku ni dulu sebab still awal lagi. Ingat diorang ada kat rumah tapi rupa2nye semua dah pergi ke dewan. Yang tinggal pon sedara2 yang aku tak kenal. Ada seorang mak cik ni, aku hagak adik kepada bini pak cik aku ni lah kot sebab muka ada same sikit, mintak tolong bawak kan bunga telur sebab diorang kata lama lagi nak pergi. Mak cik tu ckp kat mak aku, mesti lah mak aku kata okay je.

Aku bukan malas tapi tak kuasa nak bersempit. Kau paham2 jelah badan hakak ko ni kan saiz gajah. Aku pass kat bapak aku kat belakang. Dah lah bunga telur ni dorang buat pesen yang berenjut tu. Paham tak macam mane? Buat2 paham jelah eh.. Lepas tukan.. yang lawaknya.. sepanjang jalan tu banyak la lobang kat jalan raya, sekali kereta berenjut.. krakkk.. satu persatu bunga telor tu patah.. scary wehh bunyik die.. Kalau kau gila tak takut? Bapak aku dah cuak.. Dah lah tak tolong kenduri, lepas tu kau tolong jahanam kan bunga telur orang tu pulak... Tapi dalam hati bersyukur ya amat, nasib baik bukan aku yang tolong pegang tadi. kah kah kah.. gile keji perangai.



Tak banyak pon  gambar yang amik kat sana. Kat atas ni dorang punya candy buffet. Memang marvelous. Macam2 kek ade. Cheese Tart dorang paling win. Nora bagi 7 bintang setengah.


Budak lelaki yang tak pakai cermin mata tu adik pengantin. Aku dok dengar jer die berborak ngan sepupu belah mak dia. Nak tergelak jugak dengar. 




Inilah pengantinnya. Datang naik kuda uolls. Fairy tale sangat. Dengar kate suami cousin aku ni orang ada-ada gitew. Tau tak orang ada-ada ni apa? Maksudnya orang kayo lahhh. Kenduri ni pon gabung lelaki perempuan sebab tu agak mewah sikit.


Pengantin lelaki and pengapit pakai skinny dah macam K-pop sangat dah aku nengok. Tapi tak apa. Janji muka handsome semua jalan.


Secocok dorang ni. Sepupu aku tu memang dah lawa orangnya dapat pulak suami handsome lagi kaya. Untung lahhh.. eh patutnya cakap Alhamdulillah.. Semoga perkahwinan dorang ni kekal ke jannah.


Kita akhiri entry ni dengan gambar Ayien yang omel2. =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...