"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

May 12, 2014

Alkisah Si Hilmi

Kat opis sometimes memerlukan aku buat panggilan atas urusan kerja. Kadang2 staff from London dan ada juga staff dari KL. Surprisingly, in 4 years aku kat sini, ramai juga lah yang aku buat kawan just thru phone call, regardless lelaki or perempuan. Tapi jaranglah jumpa depan2. Paling hebat pon, kawan kat fb je lah. Kalau jumoa depan2 kayu tiba2 kot. But for me, we are still friend :)

So, dipendekkan cerita, aku adelah kenal sorang mamat ni nama dia Hilmi. Dia ni keje kat client service team. Very nice guy and funny too. Suka kawan ngan dia walaupun aku rasa dia kawan ngan aku semata sebab nak mintak tolong. Puihh.

Ala.. tak kisah lah apa pon but memang best kenal mamat ni. I hope kitorang boleh jadi kawan baik bukan sekadar kawan di tempat kerja sahaja. Dia banyak kali jugak ajak lepak tapi aku ni wanita muslimah harus lah aku tak layann.. ewahh.. macam cantek sangat pulak ko kan. Ekceli si Hilmi ni dah bertunang so no such thing like die nak mengorat aku ke ape.Ade pulak opismate cakap dia skandal aku. LOL. Apa2 jelah. Asalkan dorang bahagia. Aku anggap tu gurauan semata. Tried to be sporting.

Oh ya.. Today is his wedding day. Dia ada jemput tapi aku malas nak datang sebab aku kan anti social sket. Kang datang tau dah aku akan jadi kera sumbang punya. Jadi baik aku tengok tv kat umah lagi bagus. Haha.

Aku pon tak tau apa motif aku buat entry ni. Haha. Tak pa, dapat jugak buat satu entry kan.

Kat bawah ni gambar wedding dia aku cilok kat fb Solehah. As a friend, aku doakan mereka ni bahagia ke akhir hayat lah hendaknya. Insya Allah.

(Picture removed sebab tetiba rasa macam segan pulak letak gambar kahwin orang. dah lah tek pergi kan. hoho)


*** Updated
Tak boleh tahan, nak cakap jugak, sebenarnyekan nak cakap baju kahwin mamat ni sejibik gila ngan baju kahwin miro. Pitam rasa masa tengok tu. What a coincidence! =.='

Toodles!
posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...