"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

May 25, 2014

Balik kampung

Hari ni gue balik kampung gue di negeri sembilan to attend kenduri kahwin sedara gue. Maka bangun awal lah gue hari ini. Sobs. Hanya mampu tidur sejam lebih sahaja malam tadi. Tak pa. Udah biasa.

Gerak dalam pukul 8 lebih. Dah lah all the from Shah Alam to my kampung tak ngantuk. Miracle okey. Jarang2 berlaku kejadian ini.

Sampai area Rembau, minum2 dulu dekat pekan Rembau. Awal lagi kan. Baru pukul 9.30 am. Tapi gue tak makan sebab nak simpan ruang untuk lauk kenduri kawen. Mihmihmih.

Lepas settle minum2 kami terus head off to kenduri kawen. Dah ramai tetamu yang datang. Pelamin bapak segala simple hokey. Tapi  apa ada hal kan sebab belah lelaki. Jimat kate ko.



I told you. Very the simple mimple.



Tetamu dah mula makan. Gue dah tak sabar mau makan. Perut uag keroncongan giteww.



Layan Ayien jap. Budak momel ni dah makin becar.



Ayien main beg channel mak long cura. Wah, channel kauuu.



My kazen ngan anak orang. Hehehe..  Budak ni ekceli kembar uolls.

Pas makan segala, gue terus pulang ke kampung halaman. Ni Ayien tantrum kat kampung. Tergolek2 kat lantai sebab tak dapat bukak beg tu.



Ramai datang rumah kat kampung tadi. Sampai gue pon konpiys sebentar. Hari raya kah?

Pastu balik. Oh ye, kat rembau dah ada Kepsi uolls.



Sekian.
posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...