"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

May 3, 2014

Tua



Saje nak share gambar ni kat blog untuk bacaan masa hadapan.

Masa gambar ni diambil it was one happy moment in life. Honestly aku memang tengah tersenyum gembira coz i wanna looks good in picture. Kat sebelah tu my ofismate ag. Ag is unic in her own way:)

Lepas amik gambar, haruslah tengok dulu gambar sebab ambil pakai hp Farah. Takut manalah tau nanti tak dapat tengok lagi. Tapi nasib baik die upload kat fb tu yang boleh share kat sini.

Excited nak tengok ni.. Tapi lepas tengok...... hurmmmm...

Nape hurmmm?? Obviously dalam gambar tu... aku nampak tua bebenor.. pfffttt.. berjerawat.. and of course gemok gedempol.. sobs..

Ok.. fine.. gemuk berjerawat tu aku leh terima lagi.. memang sejak azali pon gemuk dan berjerawat kan. Dah biase.. Dah imune.. Tapi.. looks old with my age.. No!!

I cant accept it!!

Hari tu ada googling sikit looking for tips awet muda.. gigih kau. This is not so me.. hihihihh

Dalam banyak2 petua yang aku bace adalah a few yang aku rasa macam boleh diamalkan untuk orang yang supermalas macam aku ni. Note word 'Super' di situ ye. Yalah, kalau aku beria nak try yang power2 tapi kalau da memang ko jenis manusia hangat2 tahik ayam memang tak kemana lah. Memang tak cantik lah kau sampai bila2. So better carik yang simple2 je. Ye tak?

Ok.. Here we go now..

First, sapu air 3 kali di muka sambil baca selawat. Ni cara yang paling mudah and Insyaallah berkesan. Yang aku bace tu suruh buat lepas bangun tidur. Try! Try! Mudah je tu Syura.

Second, sebelum dan selepas bangun tidor sapu ais ke seluruhan muka. Ni aku dah pernah try dari dulu. Akan rasa tegang je muka. Soothing je rase, Best sangat. Tapi tu lah tak rajin, kejap buat kejap tak. Boleh bantu untuk hilang kan eyebag jugak. Just fokus lebih kat bahagian bawah mata.

Third, wajib pakai sunblock every time keluar rumah waktu siang. Ko malas make up camne pon, wajib pakai sunblock. Cahaya matahari boleh buat kulit muka kite jadi kusam. Mula2 kusam lepastu bekedut lah jawabnye. Dah kedut jawabnye ko tua.

Nasib baik ade beli mase dapat gaji aritu. Aku beli jenama Sunplay sebab teringat Hanis Zalikha pun beli yang macam ni gak. Bajet nak artis je kan. Lepas tu HZ guna yang SPF130.. amek jugak yang tu. Mudah terpengaruh betei. Tak ape lah. Janji power.



Fourth, minum air secukupnya.. Alhamdulillah.. sekarang aku memang kerap minum air putih. Tak sampai 3 liter pon tapi 2 liter tu konpom. Lagi2 sejak pakai botol air tupperware ni tiba2 sedap pulak aku air tu aku minum. Tak ade kene mengena pon botol ngan rasa air kat dalam tu. Tapi rasa sedap. Mentang2 lah botol mahal kn.



Comel kan my botols. Yang pink untuk keluar rumah. Sekarang aku try minum 1 liter pagi and 1 liter malam. In between amik 500 ml.

Last, yang paling susah aku nak buat.. kurus kan badan. Teori nya mudah sahaja, kalau dah badan kau macam makcik2 harus lah muka ko mengikut macam mak cik jugakkn. Gambar first tu serius nampak macam aku muka sembab sebab mengandung. Haishhh.


Thanks for reading.. Toodles.
posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...