"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

May 13, 2014

Muka ku

Seram bila selfie muka sendiri pakai phone Lenovo murahan ku. Terserlah kot parut2 jerawat dan kedutan2 segala kat muka. Paling tak suka bahagian mata. Tak ada ciri2 smiling eye langsung. Sobs. Mulut senyum tapi mata nampak cam baru bangun tidor je.

Baca juga tips macam mana nak fresh up kan bahagian mata. Biasa la aku google apa lagi. Mudah dan InsyaAllah berkesan. Amik kapas rendam kat dalam air sejuk, squeeze and tekap kat mata. Will try it very soon. (⊙o⊙)

Remember previous entry aku tulis pasal cinnamon for jerawat? Just nak bagitau korang, yang aku dah start amalkan petua ni. Kelmarin after my dad balik dari ajar mengaji, my dad beli madu lebah asli and kelulut. Dua2 original taw. Macam ni lah rupanya.



Saje letak bekas tu dalam air sebab nak elak semut masuk. Kalau semut da masuk apa pon tak boleh nanti.

Remember aku cakap cinnamon tu bila aku pakai kat muka... dia punya pedih tu nauzubillah. Rasa macam nak melecet kulit muka. Dah lah time tu kene allergic. Tu yang aku pakai menitik air mata. Tak boleh tahan kot pedihnya. So aku decide instead of pakai cinnamon alone, aku campur kan dengan madu.

And baru sekali pakai.. wow.. kulit aku dah jadi normal balik. Suka. Suka. Now da pakai 3 kali kot.



Still horror lagi lah ofkosss.. tapi better than gambar kat bawah ni kan? Time ni jerawat bagai dibaja2 suburnya. Tapi gambar kat atas ni aku cam gelap sikit. Aku rasa kesan dari parut allergic itu hari.



Ke korang rasa sama je.. huhuhu.. hahaha.

Tak apa. Tak apa. InsyaAllah akan terus konsisten. pokok pangkal kena sabarrrr.. Aminn.. Nanti aku update progress lagi. Stay tuneee.
posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...