"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Jun 8, 2014

Kenduri Aqiqah Amanda

Semalam, my cousin buat kenduri Aqiqah untuk anak perempuan dia kat kajang. Baru aku tau Kajang ngan Shah Alam ni bapak jauh rupanya. Aku dalam kereta dah berzikir kat telinga bapak aku bila nak sampai nih. Hahah. Jauh sangat lah.. tak tahan aku. Dah lah panas. Cehh.. diva pulak aku memalam ni.. haha.



Sampai2 je aku rasa macam balik kampung kat negeri semilan pulak sebab nampak Mak Long ngan Pak Long aku ngan Pak Din kat situ.. haha.. Rajin pulak diorang ni datang. Tapi ekceli kalau gerak dari Rembau and KL lagi dekat nak datang Kajang dari Shah Alam. Dah macam Shah Alam ni kat Perak pulak. LOL.

Lauk sedap. Tapi tak snap gambar sebab segan. Nanti diorang kata aku jakun pulak. Dah lah pakai baju macam mak cik2.. haha..

A few pictures hari tu. Ade yang aku amik sendiri and ada jugak yang aku cilok dari fb Kak Dilah.



Anak Kak Dilah aku ngan budak perempuan tak tahu lah anak saper. Comel kan. Suke gambar ni sebab Amanda senyum. Budak kecik ni susah sikit nak senyum. Sure dah besar nanti cantik .Mak dia pon cantik uolls. Haruslah anak pon comel.



Ni pelamin berendoi.. macam kek pelangi dah aku nengok.. memang cantik. Orang ada duit boleh lah buat pelamin segala. Anak aku nanti aku buat sendiri jer. DIY.. Jimat.. haha.



Ni cupcake ke muffin ntah untuk doorgift. Kak Dilah buat sendiri. Sedap gak. Lemak berkrim gitu.



Yang ni mak batak sikit lah.. siap ada bunting lagi. Comellss. Ko nengok nama anak sepupu aku ni. Kemahen canggeh lagi.


Haruslah mak amik gambar sekeping buat kenangan. Time kecik dulu tak merasa semua ni. Uhuhuk. Walaupon aku tak suka gambar ni sebab macam mak cik kan tapi upload gak sebab bunting tu comel. Boleh?


Ni along jaja.. dia pon nak tumpang glemer kat belog mak jugak. Ehehe

Ni section hang paling mak suka. Dessert... ! Sedap uolls. Aku paling suka brownies dia. Sedap ya amat. Rasa nak makan banyak tapi malu. Moist sangat.


Mak ngan abah aku terus balik kampung kat Negeri Sembilan, jadi aku pon tumpang lah Along Jaja. Ingat nak suruh dia antar sampai KL Sentral sebab malas nak susah kan diaorang nak antar aku sampai Shah Alam kan. Lagi pon aku dengar kat KL Sentral ada shopping complex baru. NU Sentral tajuk complex tu. And sekarang kalau nak pergi monorel dah tak payah nak lalu luar pastu nak lintas jalan lagi. Boleh lalu kat NU Sentral tu je. Wow.. bestkan?

Tak banyak kedai lagi kat situ especially kat bahagian atas2. NU Sentral tu ada banyak tingkat. Cuma yang tak bestnya kedai makan banyak kat tingkat atas lah. Leceh. Kedai pon semua kedai branded je. Parkson ada. Yang lain semua kedai mahal2 bagi aku. Iolls memang tak kuasa lah nak beli. Iolls pakai baju pasar malam jerrrr.

Balik naik komuter. First time lepas 2 tahun kot. Heheh.. Dah lah kena berdiri..Hari Sabtu pon ramai orang. Tak paham aku. Mesti orang lain macam kesian je tengok makcik gemsss ni kena berdiri.=.='



Suasana KL Sentral yang tak tahun bila lagi aku nak jejak.. heheh
posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...