"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Jun 16, 2014

Random : Makan, foundation and T3 Mycin

Omaigod.. hari ni aku kekenyangan gila makan. Tadi celebrate birthday mak saudara aku kat Restauran Thai and BBQ kat Sek 13. Semua double set kau. Pehhhh... tersandar aku dibuatnya. Lemak kat bontot ngan perut rasa macam nak tersentil keluar. Yang vongoknye hari ni aku pakai baju pendek tau. Pastu kat dalam aku pakai singlet ketat. Tak sedar diri badan ala ala gajah, bergulung singlet aku. Haha.. Aku dapat rasakan aku buat tayangan free tadi. Yang baju aku yang pendek tadi tak leh buat apa lah. Asik nak menjungkit je. Mesti orang belakang putus selera tengok selulit aku. Maaaap.

Aku makin risau pulak dengan selera makan aku yang makin tak menahan sekarang ni. Risau. Risau badan naik balik. Beribu dah habis beli herbalife. Takkan nak naik balik. Sobs.

Untung lah saper2 yang bada kurus tu. Bersyukur lah okey. Jaga lah badan tu. Jangan makan banyak2 sampai gemuk. Once dah gemuk bencinta lah kau nak menguruskan badan. Ye.. Memang lah orang cakap boleh diet. Tapi kau hengat senang nak diet? Kalau kau ada keazaman yang tinggi nak kuruskan badan tak apa lah. Kalau kau tak mampu? Menyesal tak sudah.. so jagalah badan tu wahai wanita. Jangan menangis bila dah gemuk nanti baju tak muat.

Malam ni layan pulak tengok Ceria Popstar 2 ni. Sedap2 pulak suara budak2 ni walaupun masing2 semua budak sekolah lagi. Yang perempuan pitching semua tinggi belaka. Tak padan ngan umur. Tengok budak2 sekolah ni buat mak rasa macam nak kembali ke zaman remaja dulu pulak. Heheh.

Oh ye. Hari tu Farah ade bagi satu foundation from In2it. Sukeee gileee dapat barang free hokeyyy. Thanks Farah. Really appreciate it. Pertama kali aku pakai foudation kaler Beige. Sebelum ni kalau aku always guna dark kaler je. Sebab sedar diri aku ni hitam. Bila guna yang beige ni boleh masuk pulak.. Ha.. apa maknanya tu??.. Ini bermaknmaku ni tak adalah hitam sangat kannnn? Wahahaha..



Foundation ni best sebab dia macam gel so very easy nak apply kat kulit muka. And terus meresap dalam kulit. Tak rasa berminyak. Very lite so kau tak rasa tak tebal kat muka. I love it. Sesuai untuk pakai gi office. Aku memang nak habis kan cepat2. Sekarang tak ada lah istilah sayang nak guna ke apa. Better than benda tu terbuang sebab sayang nak guna. Aku kalau benda lama2 ni takut sikit dah rosak.



Ni muka mak lepas apply foundation ni. Fazura sangat kan? Puihhh

Foundation ni tak mampu lah nak tutup cela kat muka kau tu. Tapi muka kau nampak glowing sikit. Plus dia ada SPF 25. Mak sukeee. Sekarang ni aku memang mementingkan sunblock. Reason sunblock ni boleh prevent kulit kau dari jadi kusam and cepat tua. InsyaAllah.

Last week jugak aku amik stok vitamin C kat klinik opis aku ni. Pastu gatai mintak krim jerawat. Macam2 aku ni. Semua aku nak try. Mak dapat ni ha..



T3 Mycin. So far mak baru pakai 2 kali tapi tak best lah. Tapi mak tak gigih so da bersadai kat dalam box make up mak. T___T. Lepas tu baca ingredient ada Paraben. Mak dah macam emph emph.. nak pakai ke? Jujurnya mak tak tau pon Paraben tu menatang apa. Tapi yang mak tau kalau bagus tak ada Paraben. Macam Clinelle yang mak pakai sekarang nintak ada free pon Paraben. Risau pulak. Tapi dah beli pakai jelah kan. Berselawat jelah mak pakai nanti.

Plan nak habis kan dulu Mederma yang aku beli tahun lepas, then continue ngan T3 Mycin ni.

Peh.. macam2 mak pakai sekarang kan. Kalau tak cantik jugak tak tahu lah

po:Psted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...