"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Jun 26, 2014

Tak sihat

Aku sebenarnya tak berapa sihat ni. Dah beberapa hari dah masuk hari ni. Demam, batuk and selesema satu pakej. Serius tak tahan and buat aku rasa nak nangis sambil kenang nasib diri.. huhu hover hakak!

Buat aku terpikir, Allah datang kan pada dugaan memang kita tak boleh nak jangka. Dalam banyak2 hari dalam setahun kenapa hari yang kau betul2 busy dugaan tu nak datang. Macam aku.. aku seriusly tengah memnggila kerja kat opis ni. Masa tu lah nak sakit.. nak batuk lah. Bukan nak merungut. Malah rasa bersyukur sebab tahu Allah sayang kat aku. Sebab tu dia bagi aku sakit. Bukan ke sakit tu kan penghapus dosa. Alhamdulillah aku redha.

Cuma tertanya2 kenapa sekarang sakit tu nak datang? Tak apa.. aku yakin pasti ada berita gembira untuk aku nanti. InsyaAllah.

Tapi sakit kali ni aku memang gila2 makan ubat. Sebelum ni aku makan seketul dua ja.. bila da sihat sikit terus tak makan. Kalau ubat batuk sambil berkulat tak habis2. Tapi kali ni ubat batuk tinggal suku ja. Aku siap minum togok gitu jah macam minum air sarsi pon ada. Sebab aku tak nak melarat. Sebab tekak aku dah rasa gatal2 ni. Aku tak sanggup nak batuk teruk macam dulu. Sengsara hokey. Nanti semua cakap aku batuk sampai hujung donia boleh dengar. Hover okey opismate aku ni. Ni pon dah mula pedih2 tekak. Dah la hakak ni kuat sentap bila tak sihat.. Biasa lah dah kertu2 ni, jiwa sensitip sikit.. hehehe.


Doa kan aku cepat sembuh plisss.

posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...