"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Mar 3, 2016

Mimpi

Ekceli entry ni ada dalam draft. Rasanya dua tahun lepas kot. =D

*******


Malam tadi aku mimpi.. mimpi yang menakut kan.. mimpi yang seriusly macam real giler..

Dalam mimpi tu konon2 nya aku ngan family aku nak pergi bercuti kat Krabi.. Berangan nak pergi Krabi aku ni.. hehe.. tapi biasa lah nama pon mimpi kan memang lah mengarut sikit sebab dalam mimpi tu Krabi tu separuh kat Malaysia separuh kat Thailand. Gitewww..

Dalam mimpi tu kitorang kiranya dah sampai lah dekat Krabi Malaysia. And suddenly ade news spread kate perang menentang islam tengah berlaku kat Krabi Thailand. Aje gile nak perang wes.. aku pon ape lagi.. dalam mimpi tu takut gila sebab tengah perang. Dah lah dekat dengan tempat perang... serabai gila. Mase tu pikir takut nak perang.. takut nak mati.. semua takut lah.. dengan mak2 aku pon takut gak dalam mimpi tu. Sengal punye mimpi libatkan mak aku. Sian mak aku ketakutan dalam mimpi aku.  Haha. Dalam mimpi tengah waktu malam, kitorang kira nya tengah tunggu hari siang untuk balik shah alam.. tapi masalahnye takut tak sempat siang askar semua dah datang.

Korang tau tak aku punya mimpi serius menakutkan aku sampai bila aku terjaga pon aku still rasa takut lagi. Rase macam aku ni mimpi ke betul2 nih. Check jam.. what the fish.. baru kul 2 lebih?.. baru sejam je aku tidur rupenya.. tapi rasa lame macam dah nak pagi..

Yang kelakar nye boleh pulak mimpi tu bersambung.. jaga2 balik tengok jam baru pukul 3 lebih.. takut nye... sebab dah takut sangat aku pasang lampu. Baru lena tidur sampai subuh. Ceh.. macam budak2 je.

Mase tu ad terpikir gak.. terjaga tengah malam ni agaknye Allah nak suruh aku buat tajajjud.. T...T
Bila aku teringat balik... gila insaf weh.. ni baru mimpi aku dah takut macam ape, kalau Malaysia betul2 perang aku tak tahu lah macam mana. Tak tercapai dek akal ku.

Thanks for reading. Bai.

*******

Moral of the stories:

Sebelum tido cuci kaki and baca doa dulu =D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...