"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Mar 4, 2016

What u give, U get back

Bebaru ni opismate aku si Fitri tu sentap ngan aku sebab aku cakap dia sangap. Hek elaa sangat mamat tu. Tu pon nak sentap. Lepas tu buat tak layan aku sampai balik. Sumpah aku menyampah tahap nak meninggal bila si mamat tu buat perangai macam budak perempuan baru nak up. Bila aku tegur buat bodo pulak. Aku siku kang. Lepas tu aku pon malas nak layan dia.

Tapi itu bukan lah isu yang cuba aku kupas kan sekarang..=P

Aku ni kekadang jahat jugak lah. Nampak jer muka suci.. innocent.. (eh terpuji diri sendiri pulak.. hiks) tapi dalaman tu, boleh tahan jugak lah evil. Adalah hamba Allah ni aku treat dia jahat gila.. Contoh kejahatan yang aku buat:
  1. Tak nak duduk sebelah dia. Sebab tak larat nak dengar dia punya cerita plus busuk.
  2. Hasut orang lain jangan layan dia. Bila dia datang dekat, ajak semua orang blah jauh2. Yang tak boleh bla.. orang tu pon tak tau pape pon ikut la .. Duhh. kejam gila kan aku?
  3. Tak bagi dia join kitorang, contoh pergi Annual Dinner ke, makan sama ke..So dia macam tak ada kawan lah kat situ. 
Banyak lagi kot.. aku pon tak boleh pikir sekarang.

So, buat aku terpikir.. aku ni treat orang macam tu.. tak takut ke orang treat aku the same in future. Let say lah kata aku dapat kerja lain one day pastu orang kat sana suma pakat tak nak kawan ngan aku. Dah lah umur pon dah tak remaja lagi.. So budak2 muda mesti tak nak kawan ngan aku sebab rasa aku ni kakak-kakak so tak layak join dorang. Dah tu muka pon tak lawa, baju pon jahit sendirik pasal gemuk tak ada saiz. Huhuhu.

Seriusly, kalau lah perkara ni jadi kat aku in future... memang.. PADAN MUKA lah aku. Haha.

Jangan kata tempat baru, ni pon bila Fitri buat tak layan aku pon aku dah rasa depressed. Not depressed like tak boleh tidur sebab Fitri tak layan aku.. like hello? You ingat u tu saper Fitri? Haha.. tetiba! Bukan sebab Fitri lah. Tapi sebab depressed pikir balasan tuhan. Kaffarah yang aku terpaksa bayar sebab treat hamba NYA yang lain dengan buruk. Kau sape nak buat orang macam tu kan.



Takut derr 
T_T

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...