"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Mar 10, 2016

Sabar sabar

Aku perati jer perangai driver bas pekerja aku ni. Aku punye lah berjalan laju gila macam tak cukup tanah sebab nak kejar bas. Takut terlepas kan. Kalau lambat tu boleh je nak call cakap lah jem ke apa kan. Tapi aku rasa tak patutlah buat orang tunggu kita kan.

Tapi sorang driver ni pulak, dah lah lambat 10 minit. Bas ada ja kat situ dari tadi. Tak tahu lah dia lepak kat mana. Lepas tu datang sambil jalan lenggang lenggok, buat muka tak bersalah. Kau ingat kau saper? Eh, sakit pulak hati aku ni.

Mentang2 lah aku sorang2, perempuan, tak berapa nak awek sangat kan, suka2 hati kau je nak pergi bersiar2 dulu. Bukan sekali tau, dah berkali2. Sampai aku dah boleh agak dah, bas ada kat sini tapi orang tak ada ni mesti orang yang sama ni.

Dah lah lambat, lepas tu bawak bas laju giler tapi sampai lambat jugak. Suka sangat guna jalan jauh. Time laju tu, guna satu tangan jer eh. Hish, bahaya tau tak? Lepas tu kan, setiap kali jumpa tol jer mesti cakap kat cashier tol tu "Eh eh.. Awokk. Tak sangka jumpa awokk" Gatal betul. Meluat gila okey.


Ikut kan hati.. nak jer aku komplen tapi kesian pulak. Sebab company ni macam strict sikit. Takut kena buang keje pulak nanti. Sama2 melayu kan. Kesian. =.=
posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...