"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Jul 27, 2012

Diari Ramadhan: Puasa hari ke 3, 4, 5, 6 & 7..`



Yey dah 7 hari kite berpuasa kan. sedar tak sedar je. bagi aku itulah antara kelebihan kerja malam tau. pasal siang kau dah tidor separuh hari lepas tu kejap je dah malam. so kauorang tak rasa macam puasa pon. ( kelebihan ke?.. bukan tidur banyak kurus puasa ke? huhu) tapi nak buat macam mana kan. dah nama pon kerja malam, terpaksalah tidur sampai tengah hari. (walaupon tak manis sebenarnye anak dara bangun tengah hari). kalau tak macam mana nak buat kerja malam tukan. so it was not my fault at all!.

biasanya, untuk2 hari2 bekerja (rutin untuk bulan puasalah) aku akan bangun pukul 11 to 12 am. so memang dah sah2 separuh hari ah kan. hehe. bangun2 dok menung2 dulu pastu tengok tv sampai kul2 petang mandi sembahyang siap2.. masak2 sikit, kalau tak masak pon prepare bekal untuk bukak puasa nanti. pastu gi kerja.

so far alhamdulillah.. tahun ni aku tak bukak puasa sorang2 macam tahun.. huhu.. sedih pulak teringat tahun lepas. sayu je teringat makan sorang2. kekadang tu tak buka puasa langsung pon ada. sedih gila kan... tahun ni aku bukak puasa ngan Farah opismate aku. lepas tu ade kenal member baru. Farah yang kenal kan dulu kat aku. weolls satu boss tapi department lain2. tapi aku tahu minah ni macam tak selesa je. haaha.. kalau boleh agaknye die nak makan sorang2 je kot. yelah baru kenal kan.. tapi terpakse lah kot sebab hari2 kitorang kalau nampak dia akan terus gi duduk satu meja ngan dia. haha.. cam tak malu jekan. kebetulan die pon bukak puasa sorang2 kan.. so ape ah salahnye kalau weolls buka puasa sama2.

Alhamdulillah.. puasa tahun terasa diberkati sungguh.. aku dah jarang buat error.. buat error pon tak berapa nak besar sangat lah.. tak bagi impact sangat. and aku pon dah jarang buat manager aku pening kepala. yey. suka tau =P. teringat pulak kat manager aku manager aku yang dah resign tu. rin du jugak kat dia. bukan rindu apa.. eh cepat je kauorang nak buat gossip kan.. hehe. rindu kat cara dia treat staf2 dia. takl tahulah manager aku lepas ni macam mana. harap2 sebaik dia jugak lah..Amin.. ( orang kata doa2 bulan puasa ni di makbulkan.. i hope so...)

sepanjang aku berpuasa ni.. aku memang tak terpikir lagi nak berbuka puasa ngan opismate aku. sebabnye aku tak rapat sangat ngan diorang.. tapi diorang sume okey.. aku je yang tak okey.. huhu.. sebab sejak aku dah kerja ni aku jadi kera sumbang.. tak tahulah sebab ape kan...

sorrylah.. aku tak updet pasal juadah berbuka puasa aku sebab aku rasa tak sedap pon.. kekadang makan lauk semalam je pon. tapi orang tanye aku cakap mak aku masak tapi tak cakaplah bila. takut diorang kesian pulak.. huhu. tapi tak baik pulak.. menipu je keje aku kan.. huhu..

k.bai.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...