"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Jan 19, 2015

#AJL 29

Tengok tak tadi AJL29. Best kan persembahan Mojo feat Caliph Busker tadi. Berapa kali aku dok repeat sebab macam bangga gila lah nengok orang buta nyanyi.. Masya Allah.. sedap gila. Aku rasa kalau TV tu boleh bercakap dier dah sound aku suruh tukar lagu lain pulak. Hehe. Alhamdulillah dapat persembahan terbaik. Murah rezeki diorang.

Tu lah.. aku ni bukan boleh nengok benda2 macam ni. Cepat sangat hati tu terusik. Nak kate aku ni hati tisu, tak jugak. Over mungkin. Tskk. Satu komen kat facebook yang aku baca tadi, yang aku rasa macam nak like 100 kali:

"Allah takkan bagi kehilangan sesuatu tanpa menggantikan dengan yang lain"

Well.. its really true.. Allah tu Maha Adil.



Nak share time diorang nyanyi kat AJL tadi tapi confirm2 lah tak upload lagi kan. Tak pa. Tak pa. Dapat dengar yang ni pun jadi lah. Yang ni pun sedap jugak cuma audio tak sepower macam nyanyi kat pentas AJL lah, but still nice.

Anyway, selain lagu ni, satu lagi persembahan yang buat aku terkesan lagu adalah lagu Sesal Separuh Nyawa by Alyah. Tak tahu lah nape.. rase macam menusuk kalbu jer.. lain macam jer rase Alyah nyanyi malam ni. Rasa macam Alyah nyanyi betul2 dari hati. Aku tak pernah minat pun lagu ni sebelum ni, malam ni baru menghayati .Korang ade rasa macam tu tak? Feeling die lain macam sikit malam ni. Aku rasa kalau aku baru putus time dengar lagu ni sure banjir Shah Alam. Haha.. hover! Tapi seriously best giler. 

Psstt.. Boleh tak nak cakap tetibe tengok Dato' Ramli MS tengah.. ape tu.. aku pon tak reti nak explain.. ala.. time die tengah conduct pemuzik2 tu lahh.. tetibe rase macam not bad jugak Ramli MS ni.. macam kool pulak tengok dier dok hayun2 kan tongkat tu.. wakaka.. Giler. *lempangdirisendirik. Hopefully rumah tangga diorang yang dengar2 citer tengah dilandai badai tu masih boleh diselamatkan lagi. Insya Allah.

P/S : Mungkin sebab tu kot Alyah nyanyi dengan penuh perasaan. ='(. 

Lirik Lagu Sesal Separuh Nyawa – Alyah

Andai pastinya ku tahu
Takkan aku tinggalkanmu
Namun masih keliru teringat masa lalu

Tetap tiada kulupakan
Indah setiap sentuhan
Cinta yang kau tinggalkan
Kekalnya berdampingan

Mana harusku hamparkan
Rindu tiada kesudahan
Sesal biar separuh nyawa
Takkan hilang

Masih terasa nafasmu
Lembut menusuk jiwaku
Dengan dihembus bayu
Membawa khabar rindu

Tapi sulit kuteruskan
Engkau jauh kehadapan
Aku, tabah berjalan sembunyikan harapn

Mana harusku hamparkan
Rindu tiada kesudahan
Sesal biar separuh nyawa
Takkan hilang

Separuh nyawamu dihati
Separuh lagi kau bawa pergi
Tiada arah jodoh kita
Tuhan tentu… kannya

Mana harusku hamparkan
Rindu tiada kesudahan
Sesal biar separuh nyawa
Takkan hilang

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...