"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Jan 11, 2015

Balasan anak derhaka


Hari Isnin lepas aku ada lah terbegadoh sikit ngan abah aku
Terbergadoh pasal facebook... hahaha..
Macam cute jer kan bergadoh pasal facebook kononnya.. padahal.. =P

Begini alkisahnye...
Bapak aku suruh nengokkan hp dia
Sebab asyik la keluar notification die punye 360 security
Die tanye aku nape asyik keluar notification jer ni
Aku check, rupe2nye 360 security die tu dah outdated, kire suruh update lah
Aku pun cakap lah hp ni suruh update, aku pun ajarkan lah dia camna nak update
Tup2, bukan setakat update jer yeh, apps tu siap bertukar rupa lagi
dari kaler kuning, dah bertukar jadi kaler biru.. giteww
Maka bising lah orang tua itu "apesal kau tukar abah punya 360.. bla.. bla.. bla..".. haha
Jenuh gak lah aku nak explain kate, benda tu same jer cuma rupe jer dah lain
Tapi function tetap sama, aku cakaplah yang baru ni lagi power lah ape lah..
Macam2 lah aku gebang.. hihihi
So akhirnya abah aku pun pasrah dengan aku punya explaination

Nak dijadikan cerita.... aku ingat kan dah settle dah..
Sekali facebook die pulak buat hal after update tu
Bila scroll jer terpadam.. bila scroll jer... hilang!
Mungkin tak compatible dengan 360 security yang baru ni kot.. aku rasalah
Apa lagi.. hangin lah bapak aku sekali lagi
" apa kau dah buat ngan hp abah ni.. facebook abah hilang .. bla.. bla.."
Aku sama naik hangin jugakk lah.. pasal facebook aku naik suara kat bapak aku..
Betul kan balik hp dia.. pastu bebel kejap kat dia..
Huhuhu.. jahat aku ni..

Aku pun pergilah kerja.. tapi dalam hati.. rasa menyesal pulak marah2 bapak aku
Sebenarnye aku boleh jer explain elok2 kat dia tapi aku naikkan suara pulak
Venchi taw bila rasa macam ni.. cecepat mintak ampun kat dalam hati.. haha
Yelah.. takut jugak.. kot Allah nak bagi balasan..
Mana lah kita tahu kan.. at least dah mintak ampun dalam hati
Dengan harapan kuranglah sikit rasa bersalah ni

Subhana Allah.. aku rasa memang betul pun Allah nak tunjuk sesuatu kat aku
Aku naik bas jer, driver bas tu kata;

" Dik, temperature bas naik dik, abang tak boleh nak pasang aircond. Kalau nak hantar bas ganti pun adik kena tunggu lagi sejam lah"

Aku dah berdebar, temperature bas naik?
Maksudnye ape tu? Bahaya ke? Bas ni boleh jalan lagi ke? Kalau jalan selamat ke?
Macam2lah aku pikir.. jauh kot perjalanan..
Almost sejam jugak lah dari Shah Alam kalau nak ke Cyberjaya
Takutt.. manalah tau tengah2 jalan nanti meletup pulak enjin kepanasan.. camne?
Tu satu hal... aircond ni sepanjang jalan tak ade ke?
Panas okey! Hari ni tak hujan pulak.. panas melantun-lantun pulak hari tu
Mungkin aku sedang menerima balasan sebab jadi anak derhaka kat rumah tadi.. huhu
Tanya abang tu, abang tu cakap memang takleh pasang aircond
Tapi tak pe, die akan bukak pintu, so kurang sikit panas.

Aku dah.. eh..ha.. tak nak tutup pintu ke.. biar betik
Cepat2 tukar tempat jauh sikit dari pintu..
Tempat yang duduk memula betul2 sebelah pintu..
Dibuatnye.. abang tu brek ke ape.. mau tergolek aku keluar bas.. mamposs
Kalau mampos ni confirm straight jer go to hell aku rasa

Alhamdulillah.. walaupun sepanjang perjalan aku kepanasan
Ketiak ngan belakang badan lencun dek bermandikan peluh..
Satu hari badan bau busuk jerr
tapi aku selamat sampai ke Cyberjaya..
Tu yang penting.. syukurrrr

Jujur aku nak cakap kat sini..
Aku memang rasa menyesal gilerrr and berikrar tak nak cakap kasar2 ngan abah aku lagi


Tapi kalau dah nama nya anak Pak Latip... memang jenis pekung punyer orang
Esoknya aku buat lagi uollsss
Aku sentapkan bapak aku lagi tapi tak la sekasar semalam
Uwaaa.... tak serik2 lagi aku ni nampaknya
Kali ni bapak aku sound aku sebab asyik la tengok tv kan
Aku pun sentap teruk merajuk masuk bilik.. hahaha.. manja jugak aku ni.. puiihh

Bila jam dekat pukul 4 petang bapak aku tanya kau gi kerja kul bapa
Pastu aku tak ingat lah jawab apa tapi ayat last aku

"orang nak tengok tv abah tak bagi.."

Alololo... anja angat aku nihhhh.. hahaha
Tapi aku rasa bapak aku cam terasa sikitlah sebab die diam pastu
Lepas beberapa minit aku pun gerak lah gi kerja
Macam semalam.. aku rasa menyesal lagi sebab sakitkan hati bapak aku..
Macam semalam jugak cecepat mintak ampun dalam hati.. hahahaha

Kebetulan hari tu aku minum banyak gila air so asyik lah nak ke toilet buang air
Sampai kat pick up point pun pundi kencing aku dah rasa macam nak meletops sebab nak buang air
Hari ni pulak hujan renyai.. pehhh.. sejuk uolls
Bas sampai aku pun naik lah bas, pehhh.. sejuk melantun lantun lah pulakkksss
Ko bayangkan dengan kau rasa nak terkencing giler, kena pulak dok dalam aircond
Pehhh.. nak nangis okey...
Sepanjang jalan aku tak leh nak tidur dok menahan kencing

Uwa... sserius rasa nak taubat nasuha!!
Esok tak mau nak sentap kan bapak aku lagikkk
Walau pun dalam dua situasi yang berbeza, sejuk and panas
Tapi die punya seksa tu sama jer..
Indeed, seksa nak menahan kencing lagi hebat kot dari seksa kau nak menahan panas
Atleast time tak ada aircond semalamnya aku masih boleh terlelap dalam bas
Haha.. hebat kan aku.. eh?

Esok nyer pulakkk.. again an again..
Aku buat abah aku sakit hati lagiiiiii..
OMG.. rasa nak pukul diri sendiri jerrr
Apsal lah tak serik2 lagi aku ni!!

Kali ni pulak pasal insurans...
Abah aku ni adalah dulu insuran dari maybank gitu lah.. aku pun tak pasti
Lepas tu die tak bayar so kena terminate lah
Bila dah terminate tu okeylah.. finee..
Lepas tu tetiba orang Maybank tu call cakap kalau nak sambung balik diorang boleh uruskan
Terus bapak aku copp orang tu nak menipu die
Aku tensen lahh sebab aku rasa bukan menipu tapi biasalah kan bisnes
Pastu abah aku pun membebel tapi aku buat derrrkkkkk jerr
Membebel lah dia sorang2... (nak nangis pulak biler teringat balik)
Bapak aku give up terus masuk bilik

Jahatttnyer aku niiii..

Again.. pergi kerja.. rasa menyesal.. mintak ampun dalam hati..
Hahaha.. dok pikir jugak.. apalah nak jadi kat aku hari ni..
Doa dalam hati jangan lah jadik apa2 yang buruk.. sobs

Naik bas macam biasa... okey.. perfect.. lena tidur uolls

Sampai jer ofis, solat asar dulu sebab nanti kalau da masuk kerja tak sempat pulak
Aku pun bukak tudung segala.. aku terperasan ade benda putih dekat baju
Dah lah aku pakai baju hitam kan.. Dok telek lah sepuluh kali.. what the hell is this??
Kau orang nak tau ape???

Tahik burung!!

Aku pun tak tahu lah nak menangis ker nak gelak... =.='
Senyum! tak mampu kata apa-apa
Aku rasa dalam banyak aku kena dalam minggu ni
Inilah yang paling legend sekali.. haha

Aku pun tak pastilah bila masa burung ni berak atas baju aku
Tapi aku syak dari Shah Alam lagi..
Kiranya tadi aku tidur dalam bas sambil hidu bau tahik burung lah yehh
Patutlah lena jer aku tidur dalam bas tadi.. rupa2nya aku pengsan kot terbau gas
Padan muka aku... hahaha
Apa-apa pun nasib baiklah burung tu berak kena kat depan so that aku perasan
Cuba kalau aku tak perasan?
Aku rasa free2 jer aku kena bahan ngan opismate aku.. haha
Silap haribulan bertahun aku kena bahan kot... wakaka

Kesimpulannya kat sini..aku nak bagitahu korang
Buat lah baik dengan ibu bapa korang.. jangan lah jadi macam aku ni ha..
Cash jer Tuhan bagi.. =.=








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...