"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Jan 18, 2015

Takziah



Salam Takziah buat sahabat ku Nurul Ain atas pemergian ayahanda tercinta. Semoga terus tabah dan redha dengan dugaan yang Allah berikan. 

Jujur aku cuba nak katakan yang aku agak terkesan dengan kehilangan ayahanda Sepet. Aku pun pernah juga kehilangan ahli keluarga terdekat iaitu adik kandung aku sendiri. Memang sedih tak terkata. Saat yang paling sedih adalah bile jasad itu hendak ditanam ke tanah. Ya Allah.. sedihnyer tak terhingga sebab saat itu kita akan sedar yang kita tak akan berjumpa dengan arwah lagi buat selama-lamanya.

Jujur aku nak katakan lagi, kami berdua bertuah sebab kami sempat berbakti pada orang yang kami sayang sebelum mereka pergi, dengan itu kami redha atas pemergian mereka.

Jangan pernah lupa kan mereka.. lebih banyak kita mengingati, lebih banyak kita dapat sedekah kan Al Fatehah untuk arwah.

Insya Allah.. mereka ditempatkan dikalangan orang yang beriman.

Al Fatehah buat Arwah Pak Cik Ramli dan tak lupa adikku Arwah Muhammad Syafiq.




Kali terakhir aku menyentuh arwah sebelum arwah pergi buat selamanya keesokkan harinya. 



Ya Allah.. (sebak.nanges)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...