"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Jan 1, 2015

Selamat Tahun Baru 2015







First thing of all, aku nak ucap kan Selamat Tahun Baru pada sesiapa yang baca belog aku ini.. kalau ada lah.. hehehe... Alhamdulillah.. Allah bagi aku kesempatan untuk hidup di tahun 2015 walaupun baru beberapa jam je 2015 bermula kan. Dan tak sangka umur aku pon dah nak menginjak ke 28 tahun tahun ni. Macam tak percaya pulak ahkak dah tua uolls.

Kalau korang tanya aku 28 tahun tu muda ke tua yeh?... aku akan jawab tua lah wehh.. Kalau muda pon dah hujung2 dah weh. Lagi2 kalau kau tak kahwin lagi. Dekat2 dah tu nak dapat title Anak Dara Tuo.. wahaha.. ada ahkak kisah? Cube ingat balik masa kite baru2 grad dulu bila kenal akak2 ofis yang dah umur 27 tahun ke atas, nak2 pulak yang kita tak berkenan kan, tak kahwin pulak tu, awal2 lagi korang rasa akak ni tuo lah. Perangai buruk patut lah tak kawen! Memang hazabedah gila mulut time tu. Pastu bangga bagitahu umur iolls baru 23 tahun.. puihh. Sama lah budak2 budak2 baru grad tengok kita. Confirm dia rasa akak ni tuolah.. haha.. gitulah, hidup kan bagaikan roda.. *tiba2 =P

Tahun 2014 adalah tahun yang sangat2 biasa2 bagi aku. Masih bekerja dekat Hsbc walaupon aku memang berharap sangat boleh tukar kerja. The best part pon aku rasa tahun ni first time aku naik flight kot. Wahaha. Batak giler kan. Whateva. Pastu first time keluar dari Malaysia walaupon cuma ke Singapore sajo. Alhamdulillah.. syukur.. despite tahun ni tahun yang sangat buruk untuk sejarah penerbangan Malaysia tapi tahun ni jugak lah buat pertama kali aku naik flight. Proud to myself. And time aku naik flight tu, cuaca sangat lah baik, fligh take off and touch down pon sangat lah smooth. Alhamdulillah sangat2.

Untuk tahun 2015 yang bakal ku harungi.. semoga Allah permudah kan.. Aminnnn.. Pastu kalau boleh hidup aku tahun ni dan tahun2 yang bakal mendatang, lebih banyak lah pengisian dari segi rohanu dan jasmani. Aminnn!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...