"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Jan 26, 2015

Hati-hati

Its Monday againnn.. Uwaa.. malas wehh nak kerja. Malam tadi Along Jaja wassap kate nak buat housewarming masa raya cina nanti.. Knowing my current job, memang tak ada harapan lah aku nak cuti on that day. Again.. i'm going to miss another family event. Ahhh.. benci taw. Rasa nak jerittt kuat2 jer. I hate my job seriously. Bile la nak tukar kerja ni. =.=

Stop. Tak boleh citer lebih2. Tarik nafas dalam2.. Be positive! Yey!.. Haha.. Psiko!

Sekarang ni kat facebook tengah kecoh kan pasal video Zamani Slam nyanyi kat lokap sambil tangannya bergari. I haven't watch that video yet and never bother pon. Entah lah.. maybe sebab baca2 komen2 tak sedap dari rakyat jelata so buat aku terbantut nak tengok. Tahun ni kan aku bercita2 nak jadi lebih positif. Ahaks. So tak nak tengok benda yang boleh drag aku ke lembah negatif. Ayat mintak siku. Ahaks.

Bila dah jadi benda2 macam ni, ada pulak pihak2 tertentu yang tak bertanggungjawab cuba menyingkap kisah lama Zamani or kaitkan  kisah silam dia dengan orang lain. Aku sendiri tak pernah tau pun dulu Zamani pernah bercinta dengan Siti Nurhaliza. Seriously? Tak kisah lah benda ni betul ke tak, sebab kisah lama kan. Tok Ti pon dah ada suami sekarang so why bother kisah dia dengan Zamani dulu. Tapikan Saari Amri nikan mandai2 jer nak kaitkan Tok Ti dalam hal ni kan. Macam kesian giler pulak kat Tok Ti. Tak pasal2 jer die pulak yang kena. Tak patut betul.



Zamani time muda. Hensem gak. =P


And kisah polis yang sebarkan video Zamani tu. Dengar citer die memang peminat Zamani pun and mintak Zamani nyanyi tanpa paksaan. Amik video tapi janji tak sebar kan. Tup2 wife dia pulak carik pasal. Gi bagi video tu kat orang and end up goes viral. Yalah, kalau jadik kat aku pon, gile tak bangga laki sendiri record Zamani nyanyi kat lokap. Harus riak ye. Mihmih. Orang ramai pun buat lah speculation macam2. Walhal apa yang diorang speculate tu tak semestinya betul pon. Macam2 hal. Kadang2 sampai takut pulak aku nak membacenye. Ade certain tu bile komen tu macam tak ada akal. Tak pikir langsung hati and perasaan orang lain.

Ekceli moral dari kisah Zamani ni, berhati2 lah dengan apa yang kita buat on Internet. Aku rasa polis tu sendiri tak sangka kot disebab kan video yang diambil atas dasar minat pada awalnya, boleh gone wrong macam ni. Peringatan untuk aku jugak.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...