"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Jan 23, 2012

Ayam penyet bertukar jadi ayam kepsi




balik dari kampung tadi tetiba anak tekak aku ni mengidam nak mengketedarah ayam penyet api. kat ngan umah aku ni bukan satu tapi ada dua kedai makan ayam penyet. ayam penyet ria ngan ayam penyet api.

so tadi bagi rm30 kat adik aku suruh pi beli ayam penyet. aku pon naik ke rumah sambil nyanyi lalala.. dalam hati gumbira nak makan ayam penyet. tetiba adik aku kol

" long, ayam penyet api tutup ah "

" tipuuuu... " hancur luluh hati aku dengar. tapi nak buat camne. kaedai tu dah tutup. nak menangis air mata dara pon dah tak gune lagi. " kalau camtu pi yang ria pulak " kata ade dua kan. ngeh ngeh.

" pon tutup"

cisss. cinabengkok betoi. time aku nak makan tulah semua kedai nak tutup. kuang ajo kan.

" beli kepsi lah long "

adess. tekak tak teringin pulak nak makan kep. tapi... " beli jelah dik"

dah lah tak dapat makan ayam penyet. duit belen pon tak dapat jugak. total loss aku malam ni. =.=

begitulah kisah ayam penyet bertukar jadi ayam kepsi.
sekiannn.


2 comments:

deardearyhaty.blogspot.com said...

siannye dye..kepsi pon kepsi laakn..saba jelaa..:)

.*.WiE.*. said...

takpe lah kepsi pun leh jadi ayam penyet gak.. penyetkan sendiri..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...