"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Jan 10, 2012

Kenapa ramai sangat Awang Hitam dan Mak Hitam kat Shah Alam arr?



sebenarnya aku dah lama pelik plus heran bebeno dengan bilangan awang hitam kat kawasan rumah aku ni. fyi, i tinggal kat seksyen 9 shah alam. setiap hari aku tunggu bas kat bus stop dekat seksyen 9 tu. dan setiap hari tu jugak lah aku nampak golongan awang hitam tak kira lelaki dan perempuan dok lalu lalang depan aku. aku rasa dalam sehari tu kalau tunggu bas kat situ tak nampak diorang memang lah tak sah. kadang2 aku pon konfius aku ni kat malaysia ke kat afrika. siyes weyh.

mak aku cakap ada kolej kat situ. tapi aku tak pernah tahu pulak kolej apa. kalau ada pon tu kolej khas untuk awang hitam ke? sebab aku tak nampak pulak student melayu or cina sekitar kawasan rumah aku tu. balik2 aku nampak si awang hitam ni yang pegang buku. so kolej ape ek?

sebenarnya aku bukan apa korang, aku risau lah tengok awang hitam ni ramai2. banyak dah kes yang melibatkan golongan awang hitam ni. contoh kes terbaru kes Keldai Dadah. sesiapa yang tak tahu definisi keldai dadah meh sini aku nak share;

Keldai dadah merujuk kepada seseorang yang secara rela atau diperdaya untuk menjadi kurier, membawa dadah atau barang seludup ke negara lain. Taktik ini mengurangkan risiko pengedar/penyeludup dadah itu ditangkap. Kaedahpenyeludupan temasuklah menyembunyikan barang dalam kenderaan, bagasi atau pakaian, mengikat pada badan, ataupun dengan menelannya.

ha.. lebih kurang begitu lah maksudnya kalau ada yang tak tahu lah. aku dengar istilah keldai dadah pon aku dah rasa buruk no lah bunyi nye. keldai kot. korang tahu keldai dalam bahasa inggeris apa? donkey okey. korang suke ke orang panggil korang donkey??. tak cukup dengan donkey, dadah pulak tu. buruk no. and percaya atau tak ramai orang kita terutama nya perempuan boleh terpedaya dengan pujuk rayu awang hitam ni sampai terperangkap and jadi mangsa donkey dadah. tak faham aku. sepanjang aku aku tunggu bas kat situ, ada seorang awang hitam ni pernah tegur aku camni;

"do you like african?"

aku dengar pon rasa nak melompat. ngeri. belum cerita soal kahwin lah ape lah. ee nak cerita pon geli. tapi ada orang kita yang boleh cair and siap bercinta dengan mamat nige ni. hai.. tak faham aku... aku bukan nak diskriminasi ke ape. cuma aku rasa golongan awang hitam ni kalau ayat perempuan melayu ni bukan sebab diorang betul2 cinta tapi sebab udang disebalik mee iaitu nak jadikan perempuan2 ni sebagai mangsa keldai dadah diorang.

kalau tak bukan sebab keldai dadah pon sebab seks. lepas tu kalau si perempuan ni ada anak dideranya anak perempuan tu. kejam. orang kita sendiri pon dah cukup ramai yang buat masalah. ni nak tambah lagi dengan golongan awang hitam ni. haish.

wake up girls!!

so aku harap sangat golongan awang hitam ni dapat dikurangkan dalam negara kita sebelum lebih ramai lagi orang kita yang terpedaya. siyes!!

1 comment:

YNA HERMOSA said...

hati2 dear dgn si hitam legam tuh, huhu!

wah, template baru, header baru, segalanya baru.. teruja dtg jenguk cura, hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...