"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Jan 24, 2012

cabaran suku abad




yeahhh.. untuk tahun2 berikutnya dalam hidup aku, i can feel that i need to be more tabah dalam menghadapi hari2 yang mendatang dalam hidup. haha.. pelikkan kenape tetibe aku menggunakan ayat yang agak tak boleh blah untuk entry aku kali ni kan. ;P.. jangan risau, saya masih waras.. muahaha.

biasalah bila usia dah mencecah suku abad ni ramai lah kawan2 seangkatan yang sibuk nak berumah tangga kan. bila aku bukak facebook je, boleh dikatakan tiap minggu ada member2 yang kahwin. tu baru yang jemput, tak campur lagi yang tak jemput. kalau tak kahwin pon tunang. apa sajalah yang menjurus ke arah nak bina masjid ni kan. kawan2 yang masa aku sekolah yang dulunya aku tengok suci + skema pon aku tengok dah nak kahwin dah. makin cantik pulak tu. aku jugak yang tak laku.. agagaga;P

lepas ni dah tentu ramai yang tanya bila aku nak kahwin pulak. huhu. tu lah point aku untuk entry kali ni. kena lebih tabah bile diajukan soalan yang lagi mencabar dari nak jawab soalan SPM ni. haha. bukan aku tak mahu kahwin lagi, tapi tak ade calon nak buat camne kan. wah, sadis gila ayat aku kan. haha. tak adalah, aku okeyh je. malah aku tumpang happy tengok kengkawan yang nak naik pelamin. tak sabar nak tengok their big day. =) cuma lepas ni bila orang tanye bila nak kahwin aku dah kena prepare jawapan lah. adesss.

cuma bila dah ramai kawan yang nak kahwin ni barulah aku perasan yang rupa2nya kengkawan aku ni ramai yang luar slangor. kelantan lah, johor lah, melaka lah, terengganulah pahang lah, adoiii... tak tak tahulah camane nak attend majlis diorang ni. jauh sangat. =.=

kusut jugak tu nak pikir! hurmmm






2 comments:

masmaribellmastura said...

samalah cik cura...kwan sy dah ramai yg khwin..huhu.tp, kita kn muda lg, tknk la khwin awal... :)

:: My BeAuTiFuL wOrLd :: said...

tu la kan?
klu dekat sng nk pergi sendiri...

klu jauh nak kena discuss, meeting bagai nak pergi bila, haha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...