"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Mar 4, 2012

bicara tentang kahwin, suka tak?



bila usia hampir menginjak ke suku abad ni, topik yang sering menjadi bualan i dan kengkawan adalah KAHWIN. ha... tu dia. bila sebut pasal kahwin je korang terus menyengeh tak hingat depan laptop ni ye. ekekeke. ala jangan nak memalu sangat kat sini. sini kawasan bebas malu. dun wory be happy. kite ni sama je. cakap pasal kahwin aje terus penyakit gatal tu datang dengan sendirinya kanzz. ish ish ish

apa yang best nye cakap pasal kahwin entah aku pun tak tahu. nak kata aku ni jangan kan tunang, boiprengg pon tarak, apatah lagi suami. so memang takde motif lah kalau nak cerita pasal kahwin kan. tapi bila cakap pasal kahwin je terus rasa aura tu lain macam. syiokkk je sembang. like aku nak kahwin esok lusa je. kui kui kui. xD

kalau sejam bergayut ngan member kat pokok eh kat telefon confirm 10 minit je tanya khabar, the rest terus cakap pasal kahwin kau. ha... macam tu. sibuk tanya sape nakhwin, sape dah tunang, sape dah beranak. macam tak ada topik lain nak borak kan. =.=

bebaru ni, my best fren cik mas kite tu, dah dirisik orang. amboi. kepochinya aku kan. dalam blog pon kecoh hal peribadi orang. hihihi. ala kemon lah mas. sharing is caring whattt. hihi xp.

kisah cinta yang penuh misteri ini bermula apabila si kakak kepada si lelaki itu ternampak gambar mas kat dalam hp kak nur(tuan umah kitorang dulu) and terus jatuh hati tengok muka cik mas yang innocent untuk dijodoh kan dengan adiknya yang masih teruna itu setelah dua kali hatinya dilukai oleh insan yang bergelar wanita. puhh.. semput nak tapi ayat diatas *kesat peluh kat dahi*. so... ......best kannn?? at least, kalau kahwin nanti, akak ipar confirm backup punya kan kalau ade pape. hiks.

tapi buat masa ni kisah cinta itu terhenti sampai sini dulu. sebab si lelaki masih belum lagi bagi ape2 respon yang positif. that's why lah aku cakap ni kisah cinta penuh misteri. ha... betulkan?

so motif dari kisah mas ni aku nak sampaikan kat kauorang semua, bila aku dapat tahu hal ni, apalagi, terus aku melantik diri aku menjadi wartawan tak bergaji. hari2 kacau mas kat fb nak tanya updates... muahaha.. see.. betapa menggeletis nye aku bila bab2 kahwin ni. rasa macam excited nak tahu apa kesudahan kisah cinta diorang. menjadi ke. tak menjadi ke, atau senyap macam tu je. yalah kisah cinta setiap pasangan ni dalam dunia tak akan sama. like macam mas ni, that lelaki dah terlajak sikit eh banyak kot.. upss terlebeyh suda.. xP

kesimpulannya aku memang suka berbicara tentang kahwin walaupun bukan kisah kahwin sendiri. =)


*gambar tak de motif*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...