"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Mar 12, 2012

Ragam pemandu

setiap hari, aku pergi dan balik kerja naik bas. so macam2 ragam pemandu bas aku dah jumpa. ada yang okey tak kurang juga yang KO.



bila badan2 dah penat buat kerja satu hari, memang lah terasa hangin satu badan bila naik bas dapat pemandu bas banyak ragam. aku paling tak suka bila naik bas and then tengah jalan tulah sibuk nak isi minyak lah, time tu jugak lah nak isi angin tayar lah, tukar bas lah, amik barang kat stesen bas lah pi kencing lah. alahai.. tensen betul aku dibuatnya . orang dahlah penat2 balik kerja nak tunggu2 lagi. manalah orang tak hangin kan. yang aku perasan ada seorang pemandu ni je yang suka is minyak time aku nak balik. so everytime aku nampak muka dia je aku dah boleh agak dah confirm jap lagi nak menyinggah. sabar ajelah.

lagi, aku tak suka jugak bila dapat pemandu yang suka menyibuk. ye menyibuk hal orang lain. for example like kite tengah tidur sedap2 dalam bas kan tetiba bila kita bangun je dia tegur "sedap tidur?" or "puas ke tidur? tidur lah lagi" what the fishcake lah kan. annoying gila. bengkek je aku bile kena macam tu. oh ye, not everytime aku naik bas, kekadang van pun ade jugak. so kalau dalam bas tu boleh jugak kau cari port sedap2 kat belakang tu nak tidor kan. tapi kalau naik van memang tak dapat ah. huhu

ape lagi ek. ermmm.. haa.. aku tak suka bila dapat pemandu yang biadap. contoh terbaik bila kau baru naik bas and kau tak sempat duduk lagi pak cik tu tak menyempat nak jalan. bukan jalan slow2 tu. tapi stok yang nak drift bagai. mau tak tersungkur mak cik tau. kalau mak cik jatuh macam mana? maluuunya. kalau jatuh atas lelaki kachak tu tak apalah. hohoho

last sekali aku tak suka bila naik bas yang tak semenggah and then driver dia tak reti bahasa bawak bas tu cam orang gila. kekadang aku pelik jugak dengan kondisi bas provide by cyberjaya ni tak padan dengan baru tapi tak selesa langsung. bila bas laju je bas aku ni (bas aku ke?) akan bergegar tak hingat punya. so dengan aku2 sekali bergegar kat dalam tu. tak suka okey. nak tidor pon tak sedap. tapi nyenyak jugak. haha

tapi apa2 pon aku bersyukur jugak lah sebab aku naik bas ni free okey. sape nak bagi kau free kan, kalau tak HSBC ku sayang. hehe. agak nya lah sebab tu bonus aku sendu kot. =.='


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...