"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

Mar 21, 2012

cerita ceriti ~


hari ni will be a tuff day for me. sebelum balik tadi tengok queue pon dah rasa macam nak baling kerusi kat skrin oyuter tu. penat betul rasanya. kadang2 fed up juga. hari2 terpaksa buat kerja yang sama. tapi at the same time tak improve2 gak. bila dah macam ni barulah rasa nak rindu kat dunia accounting. rindu nak buat income statement, balance sheet & cash flow. rasa2nya semua skill2 aku dalam akaun dah kelaut dah kot. haha.

i suppose ada interview hari ni. dengan company ape ntah.. sounds like Jalatama kot. an investment company (i guess). tapi definitely aku tak boleh nak pergi. bayangkan, aku baru dapat email semalam dari company tu, untuk attend interview hari ni. gila ke ape. aku tak ready nak attend interview tu. aku mintak tukar date. alhamdulillah dah dapat tukar date. aku just fikir daripada aku datang dengan tangan kosong lebih aku mintak tukar tarikh or tak payah datang langsung kan?. hihi. tak rela rasa uolls nak membodohkan diri kat depan interviewer lg. serik dah. plus, aku bukannya jenis spontan. kalu aku jenis spontan tak apalah jugak. at the end of the day, badan penat pergi interview tu tapi kerja tak dapat. apa pon tak boleh.

lagipon kebetulan pulak hari ni kerja dah banyak. so macam tahu2 pulak aku kena simpan tenaga untuk malam ni kan. hehe. chaiyok mak cik cura!~

oh ya, tetiba teringat pulak malam tadi, masa tengah kerja, i've got a call from staff dar HSBC London. memang selalu dapat call dari dia. her name is Janice Gracie. korang nak tahu tak, conversation aku ngan dia semalam terrible gilak kot. haha. aku speaking kalah budak darjah satu. aduhaiii... memang jahanam lah. tak macam budak u langsung. pelik jugak kenapa aku macam tak improve2 je. hampeh dari dulu sampai sekarang. mesti si Janice tu geleng2 kepala je dengar aku speaking. awat teruk benar lah budak melayu sorang ni. haha. setiap kali aku tak faham mesti dia akan cakap " no.. no.. no... u don't understand what i'm saying. do u?" maluuuu... rasa macam nak sorok muka kat bawah meja je.

oh ya.. 2 days left.. then i will get my whole new _ _ _ _ _ _ _ _ _- sila isi tempat kososng haha.. menggelabah itik sungguh mak cik ni kan.


bai=)


1 comment:

:: My BeAuTiFuL wOrLd :: said...

hi cura :)

miss u miss u :)

sama la mcm yna, klu stkt tulis blh la english bla bercakap jadi gagp plak, huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...