"You don't make Lemonade. You use the seeds to plant a whole orchard"

May 20, 2012

Abah saye jatuh longkang.

Pagi tadi abah aku jatuh longkang kat sekolah tempat dia mengajar. Ada gotong royong and memang abah aku ade mention yang dia jage bahagian longkang. Tapi tak sangke pulak sampai jatuh pulak. Kuang hajar punye longkang!. Huh.. Agak teruk jugaklah. Sampai tak boleh nak jalan. Ni sekarang mak ngan adik aku tengah bawak abah gi klinik. Dalam dunia ni tak ada anak yang tak sayangkan mak ayah dia. Aku pon tak terkecuali juga. Memang harap sangat abah aku sembuh seperti sedia kala. Doakanlah abah saye cepat sembuh ye :-).

Abah aku ni jarang sakit tapi bila sakit bukan main bising mulut dia cakap adoi. Sampai mak aku pon stress. Haha. Tapi dalam hati risau jugak mendengarnye. Sakit sangat ke?

Sabar ajelah abah. Sakit tukan penghapus dosa. Tak gitu?



Baru balik dari klinik kena bandage.


P/S : Teringat pulak kat Arwah Syafiq tiba2.. Sedar tak sedar.. Dah 2 tahun lebih arwah pergi. Sedih sebab semakin hari terasa arwah makin jauh pulak. Yalah... Masa berlalu dan aku pon sibuk meneruskan hidup. Makin kurang masa ingat kat dia. Aku baru sedar.. perkara yang menyedihkan tu bukan sebab kita tak boleh lupakan arwah sebenarnye tapi bila kita semakin melupakan dia.. Seolah olah dia tak pernah wujud dalam dunia ni. ..

Pada sesiapa yang baca entry ni harap bolehlah doa kan kesihatan abah aku dan sedekah kan Al-fatehah untuk arwah adik aku ye.

4 comments:

aRa ❤ aFiq™ said...

smoga abah akak cpt sembuh.. betul tu sakit pghapus dosa :))

CG said...

alahaiii..kesiannya..smoga cpt sembuh eyh.. :))

Hanim Irsyad said...

semoga abah cik cura cepat sembuh :)

YNA HERMOSA said...

curaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa i miss uuuuuuuuuuuuuuuuu :)

sory, lame x dtg sini, blog yna problem la :(

smg abah cura cpt sembuh ya? :)

btw, blh yna tau mcm mana adik cura blh meninggal? maaf, bertanya :(

smga dik cura tenang disana, ameen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...